hamnen.se - fendern.se

Svara
Status: Offline
Status: Ej medlem längre

Svara med citat

Standard Mygg !!!
Gammal 2008-07-03, 15:25     #1 (permalink)

Dessa förb... och hur fixar man det bäst? Jo tips finns det gott om och ett kommer här http://www.garderoben.se/produkt.php?id=660
annars läste jag i någon tråd att man kunde köpa myggnät för barnvagn inte allt för dyrt. Jag har även hört att man kan köpa myggnät på rulle på apoteket, men vet inte om det stämmer.
/U

Senast redigerad av Donna-Lee den 2008-07-03 klockan 15:41.

Sponsored Links
Status: Senior Member

fjollbergs avatar
Svara med citat

Standard
Gammal 2008-07-03, 21:27     #2 (permalink)

Jag köpte "myggnät" i metervara i en tygaffär. Jag vet inte om det egentligen anses vara någon sorts tyll i någon kvalitet, men det var i alla fall en sort som ofta användes till myggnät. Köpte sedan självhäftande kardborrband i en annan sybehörsaffär eftersom det var slut i den första, sydde fast med maskin (vilket iofs är lite meckigt i nätet) och tejpade fast den självhäftande delen under förpiksluckan. Det har fungerat klockrent för mig, inte en mygga i båten sedan dess. Köpte egentligen material så att det skulle räcka till ruffluckan också, men har inte behövt använda det. Gick på någon hundring totalt vill jag minnas och då var det nog huvudsakligen kardborrbanden som kostade något.

Myggnät för barnvagn såldes för fyrtio spänn eller så hos babyproffsen härom veckan.

Jag har väl lite funderingar på att sno ihop något enkelt sittbrunnstält vad det lider, då är det väl aktuellt igen att skaffa nya nät.

Senast redigerad av fjollberg den 2008-07-03 klockan 21:35.

Bojens avatar
Svara med citat

Standard
Gammal 2008-07-18, 07:06     #3 (permalink)

Citat:
Ursprungligen postat av Donna-Lee Visa inlägg
Dessa förb... och hur fixar man det bäst? Jo tips finns det gott om och ett kommer här http://www.garderoben.se/produkt.php?id=660
annars läste jag i någon tråd att man kunde köpa myggnät för barnvagn inte allt för dyrt. Jag har även hört att man kan köpa myggnät på rulle på apoteket, men vet inte om det stämmer.
/U
Jodå, myggnät på apoteket finns,,grymt effektiva då de är impregnerade med nån form av "tabortmyggjävlar"medel, men som dock är luktfritt
Köpte sådant när jag skulle till en liten ö i Thailand där det kunde förekomma Malaria mygg, låg under ett sådant nät i 4 nätter utan ett enda bett.
Kostar dock ett par hundringar, och de finns i olika storlekar, upp till 10m2 har jag för mig.

callistos avatar
Svara med citat

Standard
Gammal 2008-07-18, 09:33     #4 (permalink)

Ohoj,
köpte ett myggnät för dubbelsäng på IKEA.
Visserligen en variant med töntigt påklistrade stjärnor och månar men det täckte hela sittbrunnen och kostade inte många spänn.
Superskönt när sjöbrisen övergått till stiltje och de små dj-larna gör sitt bästa för att sabotera kvällen
Sail On !

Status: Ej medlem längre

Svara med citat

Standard
Gammal 2008-07-18, 19:11     #5 (permalink)

Kollade gardinlådan hemma och fann lite gamla rumsgardiner som vi nu tagit med till båten. De kommer att bli perfekta

Status: Junior Member

Svara med citat

Standard
Gammal 2010-02-15, 15:17     #6 (permalink)

Jag tror du kan hitta hitta bra myggnät på marknaden nu. Du behöver inte leta efter en dyr ... bara titta på något lager eller i farmaci Jag tror att de erbjuder billigare nets.At samma gång kan du också ta del av lotion för dig och ditt barn

Senast redigerad av Steph den 2010-02-16 klockan 02:01.

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.

Svensk översättning av: Anders Pettersson