Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Gasolflaskor

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Gasolflaskor

Har det ngn betydelse om jag har gasolflaskan kvar i båten under vintern.
    Jag kanske behöver en skvätt me´ kaffe under renoveringarna :-)), därför är den kvar.
    Vad kan hända? Har det ngn betydelse om jag har gasolflaskan kvar i båten under vintern.
    Jag kanske behöver en skvätt me´ kaffe under renoveringarna :-)), därför är den kvar.
    Vad kan hända? " />

Någon nitisk i vår klubb ville förbjuda förvaring av gasoltuber i båten, pga brandrisken.
    men en brandman i klubben ställde då vänligt den retoriska frågan, var kommer tuberna då att förvaras?

Och fortsatte, att han fördrog att en hel båtklubb brann upp jämfört med att ha Gasol i en brinnande villa eller källarförråd,...

/HW

Kommentar

Den enda gång jag plockat ur gasolflaskor på vintern har varit för att fylla!
      Skulle man vara riktigt duktig skull man hänga på sån där varningsskylt för gasflaskor.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• bonow
        Utombordare 2-takt går bara på fullgas
        bonow
        Jag har en 2-takts, 4 hästars Mercury från tidigt -00 tal där den startar fint på choke och går bra på höga varv, men när man sänker varvet så dör den...
        igår, 16:19
      • Bergfinken
        Kinesiska utombordare
        Bergfinken
        Hej!
        har en fråga angående kinesiska utombordare...
        Hidea, Sea King, Titanmarine, Parsun mfl..
        Är alla dessa kopior av Yamaha? Har...
        igår, 14:40
      • jedholm
        Slang från varmvattenberedare
        jedholm
        Tänkte byta alla vattenslangarna till dricksvattnet i vinter. Till färskvattentanken tänkte jag köra blå dricksvattenklassade slangar. Men vad ska jag...
        2018-08-17, 18:03
      • Danis78
        Mercery TDS
        Danis78
        Halloj!

Har en ny Mercury 60 EFI med TDS. Efter förra turen lyser den röda lampan konstant även efter jag tagit ur stöldskyddsnyckeln...när...
        2018-08-16, 12:06

Senaste ämne

Kollaps

• bonow
        Utombordare 2-takt går bara på fullgas
        bonow
        Jag har en 2-takts, 4 hästars Mercury från tidigt -00 tal där den startar fint på choke och går bra på höga varv, men när man sänker varvet så dör den...
        igår, 16:19
      • Bergfinken
        Kinesiska utombordare
        Bergfinken
        Hej!
        har en fråga angående kinesiska utombordare...
        Hidea, Sea King, Titanmarine, Parsun mfl..
        Är alla dessa kopior av Yamaha? Har...
        igår, 14:40
      • jedholm
        Slang från varmvattenberedare
        jedholm
        Tänkte byta alla vattenslangarna till dricksvattnet i vinter. Till färskvattentanken tänkte jag köra blå dricksvattenklassade slangar. Men vad ska jag...
        2018-08-17, 18:03
      • Danis78
        Mercery TDS
        Danis78
        Halloj!

Har en ny Mercury 60 EFI med TDS. Efter förra turen lyser den röda lampan konstant även efter jag tagit ur stöldskyddsnyckeln...när...
        2018-08-16, 12:06
      Working...
      X