Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Smultronställen utanför Hovås

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Smultronställen utanför Hovås

Ohoj
    Införskaffade en Stortriss förra sommaren som ligger i Hovås. Har inte hunnit segla varken så mkt eller värst långt än, mest strykit runt Fjordholmarna. Ca 4 distans fr hamnen o skyddat o trevligt.
    Tänkte ev köpa ngn bok i ämnet men finns det andra naturhamnar i närheten som kan rekomenderas? Gärna med dass på ön men inget krav. Blåser det ngn ynka sekundmeter och man har helgen på sig så kommer man inte så långt i den båten... :ph34r:

Det finns massa ställen runt Vrångö ute i Göteborgs Södra Skärgård, dit har du cirka 5-6 distans ifrån Hovås. På Kungsö så finns det ju utedass och sandstrand. :)

Kommentar

Tackar. Jepp ska ut o utforska lite så fort båten är i =)

Kommentar

Ni har ju även Tistlarna lite längre ut. Där finns en liten hamnbassäng där ni kommer in, man ska bara vara väldigt uppmärksam på enslinjerna.

Kommentar

jepp har spanat in det på kortet. Men blir förhoppningsvis att ta sig dit med ngt annat än stortrissen, hoppas kunna byta upp mig ngt steg i år till ngt som man faktiskt kan segla lite med o kanske tom bo halvhyffsat bekvämt i =)

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• bonow
            Utombordare 2-takt går bara på fullgas
            bonow
            Jag har en 2-takts, 4 hästars Mercury från tidigt -00 tal där den startar fint på choke och går bra på höga varv, men när man sänker varvet så dör den...
            igår, 16:19
          • Bergfinken
            Kinesiska utombordare
            Bergfinken
            Hej!
            har en fråga angående kinesiska utombordare...
            Hidea, Sea King, Titanmarine, Parsun mfl..
            Är alla dessa kopior av Yamaha? Har...
            igår, 14:40
          • jedholm
            Slang från varmvattenberedare
            jedholm
            Tänkte byta alla vattenslangarna till dricksvattnet i vinter. Till färskvattentanken tänkte jag köra blå dricksvattenklassade slangar. Men vad ska jag...
            2018-08-17, 18:03
          • Danis78
            Mercery TDS
            Danis78
            Halloj!

Har en ny Mercury 60 EFI med TDS. Efter förra turen lyser den röda lampan konstant även efter jag tagit ur stöldskyddsnyckeln...när...
            2018-08-16, 12:06

Senaste ämne

Kollaps

• bonow
            Utombordare 2-takt går bara på fullgas
            bonow
            Jag har en 2-takts, 4 hästars Mercury från tidigt -00 tal där den startar fint på choke och går bra på höga varv, men när man sänker varvet så dör den...
            igår, 16:19
          • Bergfinken
            Kinesiska utombordare
            Bergfinken
            Hej!
            har en fråga angående kinesiska utombordare...
            Hidea, Sea King, Titanmarine, Parsun mfl..
            Är alla dessa kopior av Yamaha? Har...
            igår, 14:40
          • jedholm
            Slang från varmvattenberedare
            jedholm
            Tänkte byta alla vattenslangarna till dricksvattnet i vinter. Till färskvattentanken tänkte jag köra blå dricksvattenklassade slangar. Men vad ska jag...
            2018-08-17, 18:03
          • Danis78
            Mercery TDS
            Danis78
            Halloj!

Har en ny Mercury 60 EFI med TDS. Efter förra turen lyser den röda lampan konstant även efter jag tagit ur stöldskyddsnyckeln...när...
            2018-08-16, 12:06
          Working...
          X