Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Nya rutor

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Nya rutor

Hej,

Mina gamla plastrutor längs sidorna börjar blir väldigt tråkiga och skulle behöva bytas. Jag vill helst fortsätta med utanpåliggande rökfärgade rutor i någon form av PC. Jag vill inte satsa på de dyra rutorna med aluminiumram. Är det någon som har erfarenheter av detta? Vilket material bör man välja? Köps de färdiga eller måste de sågas och fasas hemma? Finns det firmor att beställa från/diskutera med, gärna i området runt Göteborg? Måste man ha alla dessa skruvar eller räcker det med färre? Är det så att alla skruvar som går igenom rutan fäster i den träram som är på insidan? Andra tips för montering och tätning mottages tacksamt.

Mvh Christian

Senaste inlägg

Kollaps

• bonow
    Utombordare 2-takt går bara på fullgas
    bonow
    Jag har en 2-takts, 4 hästars Mercury från tidigt -00 tal där den startar fint på choke och går bra på höga varv, men när man sänker varvet så dör den...
    2018-08-19, 16:19
  • Bergfinken
    Kinesiska utombordare
    Bergfinken
    Hej!
    har en fråga angående kinesiska utombordare...
    Hidea, Sea King, Titanmarine, Parsun mfl..
    Är alla dessa kopior av Yamaha? Har...
    2018-08-19, 14:40
  • jedholm
    Slang från varmvattenberedare
    jedholm
    Tänkte byta alla vattenslangarna till dricksvattnet i vinter. Till färskvattentanken tänkte jag köra blå dricksvattenklassade slangar. Men vad ska jag...
    2018-08-17, 18:03
  • Danis78
    Mercery TDS
    Danis78
    Halloj!

Har en ny Mercury 60 EFI med TDS. Efter förra turen lyser den röda lampan konstant även efter jag tagit ur stöldskyddsnyckeln...när...
    2018-08-16, 12:06

Senaste ämne

Kollaps

• bonow
    Utombordare 2-takt går bara på fullgas
    bonow
    Jag har en 2-takts, 4 hästars Mercury från tidigt -00 tal där den startar fint på choke och går bra på höga varv, men när man sänker varvet så dör den...
    2018-08-19, 16:19
  • Bergfinken
    Kinesiska utombordare
    Bergfinken
    Hej!
    har en fråga angående kinesiska utombordare...
    Hidea, Sea King, Titanmarine, Parsun mfl..
    Är alla dessa kopior av Yamaha? Har...
    2018-08-19, 14:40
  • jedholm
    Slang från varmvattenberedare
    jedholm
    Tänkte byta alla vattenslangarna till dricksvattnet i vinter. Till färskvattentanken tänkte jag köra blå dricksvattenklassade slangar. Men vad ska jag...
    2018-08-17, 18:03
  • Danis78
    Mercery TDS
    Danis78
    Halloj!

Har en ny Mercury 60 EFI med TDS. Efter förra turen lyser den röda lampan konstant även efter jag tagit ur stöldskyddsnyckeln...när...
    2018-08-16, 12:06
Working...
X