Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Synnerligen livlig Hunterdebatt

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Synnerligen livlig Hunterdebatt

Råkade snubbla på och läsa denna debatt: SSCA Discussion Board :: View topic - Hunter
    Den handlar om Hunters lämplighet som långfärdsbåt. Synnerligen livligt och infekterat, bitvis med pajkastning som påminner om våra bavariadebatter.
    Hursomhlst är det kanske intressant läsning för någon som seglar eller funderar på att köpa en Hunter. Eller som ett av många inlägg i den ständigt pågående och heta debatten om lämpliga långfärdsbåtar.

Jag vill noga understryka att anledningen till att jag postar länken är inte för att torgföra mina eventella uppfattningar om Hunter. För sådana har jag inte, då Hunter är en båt som varken passar eller intresserar mig.
    Den enda anledningen till postandet är att debatten kanske kan intressera någon annan. SSCA Discussion Board :: View topic - Hunter
    Den handlar om Hunters lämplighet som långfärdsbåt. Synnerligen livligt och infekterat, bitvis med pajkastning som påminner om våra bavariadebatter.
    Hursomhlst är det kanske intressant läsning för någon som seglar eller funderar på att köpa en Hunter. Eller som ett av många inlägg i den ständigt pågående och heta debatten om lämpliga långfärdsbåtar.

Jag vill noga understryka att anledningen till att jag postar länken är inte för att torgföra mina eventella uppfattningar om Hunter. För sådana har jag inte, då Hunter är en båt som varken passar eller intresserar mig.
    Den enda anledningen till postandet är att debatten kanske kan intressera någon annan." />

Kunde inte låta bli att läsa några inlägg. Jag måste tipsa om inlägget på sidan 10 gjort av k1vsk:
    SSCA Discussion Board :: View topic - Hunter

Med min ringa erfarenhet tycker jag att det ligger mycket i vad han säger, speciellt det sista stycket om sällskapet på båten. :)

Kommentar

Tycker nog k1vsk är lite "sur-gubbe".

Att inte diskutera eller kritisera båtar när man är på långfärd är ganska naturligt. Däremot att är det något helt annat att diskutera olika båtar när man står i begrepp att köpa. I de diskussionerna finns det ofta en del som inte riktigt vet vad de pratar om, det är oundvikligt. Men det brukar också komma fram en hel del som kan vara värt att fundera över.

Att sk "gold-platers" får mer problem är självklart, ju mer prylar desto mer som kan krångla. Det måste man räkna med. Men när det fungerar är det oftast mycket trevligt. Vill man vara helt utan problem så stannar man hemma.

Att det är viktigare att besättningen trivs med båten än att båten är lämpad för ändamålet? Visst är det viktigt att besättningen trivs med båten men kanske något lite viktigare att båten håller för en atlantöverfart om ska ut på de sju haven.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

Working...
      X