Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

SXKs 24-timmarssegling

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• SXKs 24-timmarssegling

Hej!

Har seglat 24-timmars några gånger med en Albin 78 (Albinett med Stellan som skeppare), vi har då känt oss små jämfört med de andra tävlande. Just nu äger jag ingenting mindre än en Stortriss ^^ Men det skulle vara otroligt kul att få ställa upp med den på 24-timmars men antar att vi i så fall kommer känna oss ännu mycket mindre. Tror ni att det finns någon möjlighet att få delta med Stortrissen? Den är trotts allt ganska sjösäker och inte helt fel att kappsegla med. Jag har vunnit i alla fall ett race med den, då blåste det runt 17 m/s och vi hade fullt ställ, så den klarar en del... :)

Apoy

Visst kan man segla 24-timmars med en Stortriss.

Som med alla andra båtar handlar det väl om att se till att det funkar med att göra vägval som passar båt och besättning. Själv skulle jag väl undvika öppet hav och ställen där det grundar upp med jobbig sjögång.

Och se till att det funkar ombord med det som inte är segling (äta, sova, toa, navigera, ...).

./stefan
    Scampi 5213 Vindil

Kommentar

Visst kan man segla 24-timmars med en Stortriss. ^_^

Det finns ju vissa regler. Man skall va minst två i besättningen.

Är du osäker kan du ju börja med 12-timmars. Till hösten går det dess värre samma helg som 24-timmars. På Våren går det helgen före så man kan segla både 12-timmars och 24-timmars.

Västkustkretsen | Startsidan / Tjugofyra

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

Working...
      X