Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Den yttre propellern sitter tokfast!

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Den yttre propellern sitter tokfast!

Hej,

Har ett 280 DP som jag försöker ta bort propellrarna på men jag kommer inte längre än att fått av propellerkonan...
    Enligt de manualer jag läst skall det endast vara att dra av den yttre propellern men den sitter som berget! Någon som har tips på vad jag kan göra?

/Kristoffer

Spraya upprepade gånger med 556 eller någon annan rostlösare runt axeln brukar fungera, vid återmontering skall marinfett användas runt axeln för att undvika detta problem.

Kommentar

Som uppmuntran kan jag berätta om lossandet av en traktorratt i somras. Efter oändliga misslyckade försök med avdragare och slagvåld blev jag tvungen att kapa ratten i bitar. Enligt många andra är detta vanligt just på traktorer, men tekniskt sett är det förstås samma fråga på en propeller.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• Amatör2
        Förlänga båt?
        Amatör2
        Hej alla i forumet..
        Har eventuellt möjlighet att få en Albin Vega som är urplockad och påbörjad renovering på.
        Har fått en underlig idé...
        2018-01-14, 16:33
      • Bluewater69
        Ritningar, Böcker, Byggbeskrivningar Säljes
        Bluewater69
        Böcker och ritningar (Segelbåtar från 18 till 55 fot) EX. Samson, Hartley, Peter Ibold!
        Ca 150 böcker om långsegling samt massor Byggbeskrivningar...
        2018-01-14, 08:43
      • RP1981
        Försäkringa vid långsegling
        RP1981
        Hej.

Jag och min sambo har tänkt att göra slag i saken och åka på en långsegling. Då undrar jag vilka personförsäkringar kan ni rekomenderar...
        2018-01-12, 01:51
      • aro
        Prototypvarv i Sverige
        aro
        Har för mig att jag såg något på TV för rätt länge sedan om ett varv i Sverige (Stockholm?) där man byggde one off genom att skära ut paneler i något...
        2017-12-27, 19:57

Senaste ämne

Kollaps

• Amatör2
        Förlänga båt?
        Amatör2
        Hej alla i forumet..
        Har eventuellt möjlighet att få en Albin Vega som är urplockad och påbörjad renovering på.
        Har fått en underlig idé...
        2018-01-14, 16:33
      • Bluewater69
        Ritningar, Böcker, Byggbeskrivningar Säljes
        Bluewater69
        Böcker och ritningar (Segelbåtar från 18 till 55 fot) EX. Samson, Hartley, Peter Ibold!
        Ca 150 böcker om långsegling samt massor Byggbeskrivningar...
        2018-01-14, 08:43
      • RP1981
        Försäkringa vid långsegling
        RP1981
        Hej.

Jag och min sambo har tänkt att göra slag i saken och åka på en långsegling. Då undrar jag vilka personförsäkringar kan ni rekomenderar...
        2018-01-12, 01:51
      • aro
        Prototypvarv i Sverige
        aro
        Har för mig att jag såg något på TV för rätt länge sedan om ett varv i Sverige (Stockholm?) där man byggde one off genom att skära ut paneler i något...
        2017-12-27, 19:57
      Working...
      X