Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Urladdade AGM batterier?

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Urladdade AGM batterier?

I min Ryds 23 har jag två ganska nya AGM batterier (2år) när jag tog upp båten i slutet September var de helt OK. Jag har dem kvar i båten som jag alltid haft i mina båtar och upptäcker när jag ska underhållsladda dem att de inte tar emot laddning. Tar hem dem för att ladda dem en och en och mäter dem då till under 6 volt. De tar heller inte emot laddning från min lilla Ctek laddare. Hur kan det bli så och finns det något man kan göra? AGM batterier ska ju tåla djupurladdningar

Tore

Vad har du för Ctek-laddare? Stöder den batterier som är djupurladdade?

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• Amatör2
      Förlänga båt?
      Amatör2
      Hej alla i forumet..
      Har eventuellt möjlighet att få en Albin Vega som är urplockad och påbörjad renovering på.
      Har fått en underlig idé...
      2018-01-14, 16:33
    • Bluewater69
      Ritningar, Böcker, Byggbeskrivningar Säljes
      Bluewater69
      Böcker och ritningar (Segelbåtar från 18 till 55 fot) EX. Samson, Hartley, Peter Ibold!
      Ca 150 böcker om långsegling samt massor Byggbeskrivningar...
      2018-01-14, 08:43
    • RP1981
      Försäkringa vid långsegling
      RP1981
      Hej.

Jag och min sambo har tänkt att göra slag i saken och åka på en långsegling. Då undrar jag vilka personförsäkringar kan ni rekomenderar...
      2018-01-12, 01:51
    • aro
      Prototypvarv i Sverige
      aro
      Har för mig att jag såg något på TV för rätt länge sedan om ett varv i Sverige (Stockholm?) där man byggde one off genom att skära ut paneler i något...
      2017-12-27, 19:57

Senaste ämne

Kollaps

• Amatör2
      Förlänga båt?
      Amatör2
      Hej alla i forumet..
      Har eventuellt möjlighet att få en Albin Vega som är urplockad och påbörjad renovering på.
      Har fått en underlig idé...
      2018-01-14, 16:33
    • Bluewater69
      Ritningar, Böcker, Byggbeskrivningar Säljes
      Bluewater69
      Böcker och ritningar (Segelbåtar från 18 till 55 fot) EX. Samson, Hartley, Peter Ibold!
      Ca 150 böcker om långsegling samt massor Byggbeskrivningar...
      2018-01-14, 08:43
    • RP1981
      Försäkringa vid långsegling
      RP1981
      Hej.

Jag och min sambo har tänkt att göra slag i saken och åka på en långsegling. Då undrar jag vilka personförsäkringar kan ni rekomenderar...
      2018-01-12, 01:51
    • aro
      Prototypvarv i Sverige
      aro
      Har för mig att jag såg något på TV för rätt länge sedan om ett varv i Sverige (Stockholm?) där man byggde one off genom att skära ut paneler i något...
      2017-12-27, 19:57
    Working...
    X