Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Dubbla generatorer

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Dubbla generatorer

Hej!

Jag har en fråga om CTEK D250S och M300 tillsammans med dubbla generatorer.

Jag har två VP AD31P med varsin generator. Ett startbatteri på75 Ah, och en förbrukningsbank på 2xparallellkopplade 100 Ah AGM batterier. 50W Solpanel. Funderingen jag har är hur man på bästa sätt kopplar in detta till båtens generatorer. Enligt CTEK's beskrivningar så ska man koppla Från Generator till Startbatteri och vidare in i CTEK D250S och utgången kopplas till Förbrukningsbanken. Men då används ju bara en generator. Kan man koppla båda generatorerna parallellt till Startbatteriet o.s.v.

PS: Måste D250S ha 12V in på ingång för att fungera? Har testat att koppla generator direkt in på D250S utan att ha med startbatteriet, men då fungerar det inte alls.

Med vänlig hälsning Roger

Senaste inlägg

Kollaps

• Amatör2
    Förlänga båt?
    Amatör2
    Hej alla i forumet..
    Har eventuellt möjlighet att få en Albin Vega som är urplockad och påbörjad renovering på.
    Har fått en underlig idé...
    2018-01-14, 16:33
  • Bluewater69
    Ritningar, Böcker, Byggbeskrivningar Säljes
    Bluewater69
    Böcker och ritningar (Segelbåtar från 18 till 55 fot) EX. Samson, Hartley, Peter Ibold!
    Ca 150 böcker om långsegling samt massor Byggbeskrivningar...
    2018-01-14, 08:43
  • RP1981
    Försäkringa vid långsegling
    RP1981
    Hej.

Jag och min sambo har tänkt att göra slag i saken och åka på en långsegling. Då undrar jag vilka personförsäkringar kan ni rekomenderar...
    2018-01-12, 01:51
  • aro
    Prototypvarv i Sverige
    aro
    Har för mig att jag såg något på TV för rätt länge sedan om ett varv i Sverige (Stockholm?) där man byggde one off genom att skära ut paneler i något...
    2017-12-27, 19:57

Senaste ämne

Kollaps

• Amatör2
    Förlänga båt?
    Amatör2
    Hej alla i forumet..
    Har eventuellt möjlighet att få en Albin Vega som är urplockad och påbörjad renovering på.
    Har fått en underlig idé...
    2018-01-14, 16:33
  • Bluewater69
    Ritningar, Böcker, Byggbeskrivningar Säljes
    Bluewater69
    Böcker och ritningar (Segelbåtar från 18 till 55 fot) EX. Samson, Hartley, Peter Ibold!
    Ca 150 böcker om långsegling samt massor Byggbeskrivningar...
    2018-01-14, 08:43
  • RP1981
    Försäkringa vid långsegling
    RP1981
    Hej.

Jag och min sambo har tänkt att göra slag i saken och åka på en långsegling. Då undrar jag vilka personförsäkringar kan ni rekomenderar...
    2018-01-12, 01:51
  • aro
    Prototypvarv i Sverige
    aro
    Har för mig att jag såg något på TV för rätt länge sedan om ett varv i Sverige (Stockholm?) där man byggde one off genom att skära ut paneler i något...
    2017-12-27, 19:57
Working...
X