Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Hjälp! Johnson 35 3-cyl går inte på alla cylindrar?

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Hjälp! Johnson 35 3-cyl går inte på alla cylindrar?

Tjenare, redan lagt denna fråga på annat onlineforum men inte fått några svar, tänkte att det kanske finns lite extra kompetens här

Har en 3-cylindrig Johnson 35hk 2-takt från 1997 ( vad jag läst inte johnsons bästa motor men iaf)

I höstas när det var dags att ta upp gick motorn på halvfart trots full gas, gick lite ojämnt, puttrande, stannade till på en ö och sprejade hela innanmätet med 5-56 då gick den perfekt hela vägen hem. Nästa tur gick den dåligt igen och ingen skillnad när man spreja. Däremot, om man låg med fullgas (på halvfart) så rykte det till då och då som om den skulle dra iväg men inget mer hände.

Nu har båten legat på land sedan dess och ska snart sjösättas, provkörde den i tunna i dag och den går fortfarande ojämnt. Kollade stiften och alla tre ser likadana ut, lite fuktiga men likadana. dock rykte det mycket vit rök och vattnet i tunnan fick massa olja, som jag antar kom med avgaserna. dvs oförbränt. se bifogad bild

Någon som har tips om vad jag kan kolla? vad som kan vara fel... All hjälp emottages med varmaste hand

ha det gött så länge
    image1.JPG

I höstas när det var dags att ta upp gick motorn på halvfart trots full gas, gick lite ojämnt, puttrande, stannade till på en ö och sprejade hela innanmätet med 5-56 då gick den perfekt hela vägen hem. Nästa tur gick den dåligt igen och ingen skillnad när man spreja. Däremot, om man låg med fullgas (på halvfart) så rykte det till då och då som om den skulle dra iväg men inget mer hände.

Nu har båten legat på land sedan dess och ska snart sjösättas, provkörde den i tunna i dag och den går fortfarande ojämnt. Kollade stiften och alla tre ser likadana ut, lite fuktiga men likadana. dock rykte det mycket vit rök och vattnet i tunnan fick massa olja, som jag antar kom med avgaserna. dvs oförbränt. se bifogad bild

Någon som har tips om vad jag kan kolla? vad som kan vara fel... All hjälp emottages med varmaste hand

ha det gött så länge
    image1.JPG

" />
    Last edited by ulfie81; 2017-07-02, 21:19.

ingen aning om varför halva meddelandet kom dubbelt, tar jag "redigera" ligger det bara en gång i rutan, det får gärna admin/moderator hjälpa mig med

/Ulf

Kommentar

• Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

Working...
      X