Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Flödar trots ny förgasare!

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Flödar trots ny förgasare!

Mercury/Tohatsu 4hk, fyrtakt, 5 år gammal. Började flöda sporadiskt. Blev värre. Rengjorde förgadaför men ingen skillnad. Tänkte då att jag inte fick rent och köpte ny förgasare. Samma resultat. Motorn går bra när jag stänger bensinkran och kör på det som finns i förgasaren. Kollat bränslepump som var fin. Inga hål eller något konstigt.
    Bränslefilter är inte bytt men kan ett bränslefilter tappa sin förmåga att reglera mängden bensin till förgasaren?

Testa att byta bränslefiltret och ta felsökningen därifrån. Då har du i alla fall avfärdat den delen om nu soppan är ny. Du har inte gammal soppa hoppas jag?

Kommentar

Jag ska göra det. Återkommer när jag fått hem det. Bränslet är nytt. Just nu är det alkylat.

Kommentar

Nu har jag bytt bränslefilter och det gör ingen skillnad. Flödar om jag har bränslekran öppen. Skruvat bort koppen under bränslekran och tömt. Motorn fortsätter att flöda och gå bra med stängd bränslekran.

Kommentar

Hej! En riktigt enkel fråga, som väl är lika bra att få ur världen, du skriver att du använder Akrylat-bensin – vilken typ?..

Kommentar

Jag förstår frågan. Det är aspen 4 utan olja. Men motorn har flödat med vanlig bensin också. Jag prövade med alkylat för att se om det blev skillnad. Men icke. Nu har jag inga nya uppslag att testa än att köpa ny bränslepump men det tror jag inte är felet eftersom den pumpar fram bensin. Om det inte är så att den kan öka trycket om membranet börjar bli gammal. I det här fallet, fem år gammal. Låter ju inte så lastgammalt för en sån typ av bränslepump. Den är ju mekanisk och inte elektrisk. Alla tips välkomna.
            Last edited by dannenyquist; 2018-08-27, 12:36.

Kommentar

HM. Motorn kan ha legat på fel sida ngn gång. Men det böbor väl bara innebära att det kan ha kommit in olja i cylindern och det är i så fall borta sen länge. Hur är det med olja i bränslepumpen? Jag såg ganska mycket olja där bensinblandad naturligtvis men helt klart olja också. Ska/kan det finnas olja där som inte ska vara där tro? Jag har aldrig skruvat isär en bränslepump tidigare. Jag tänker "tjockare vätska = större tryck"

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Working...
              X