Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Felaktig förbrukning?

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Felaktig förbrukning?

Jag har en 23 fots daycruiser med en MAG 350 MPI och har noterat att förbrukningen som jag får upp i min Garmin plotter via en smartcraft gateway inte stämmer med verkliga förbrukningen.
    Åkte här om dagen en tur på ca. 45 nm med full tank från start.
    I plottern så låg förbrukningen på 1,5-1,7 L/nm vilket känns fullt rimligt och utifrån det så borde jag fått i runt 70 liter när jag kom tillbaka men jag fick i 100 liter.
    I och med det så var det en diff. på 30 liter vilket känns väldigt mycket och 100 liter på 45 nm känns på tok för högt.

Någon som har något förslag på vad som kan vara fel/orsak?
    Tycker att värdena som plottern får borde stämma då de kommer från motorn...

Tack på förhand!

Hej! Lite oklart hur din setup ser ut, men kan det möjligen saknas en adapter på vägen?! https://support.garmin.com/en-US/?fa...Type=noProduct

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• Niklas80
      Huvudbry med MD3B
      Niklas80
      Hej!

Har länge läst en hel del i detta forum men nästan aldrig postat men nu är det dags att be om att få låna lite tid från alla ni smarta...
      igår, 08:27
    • Spaek
      GeHå/POD-värmare köpes
      Spaek
      Ønsker å kjøpe en GeHå/POD fotogendriven värmare. Bor i Oslo, men kan betale for frakt eller hente i Sverige.

Hilsen Eivind
      2018-09-26, 11:46

Senaste ämne

Kollaps

• Niklas80
      Huvudbry med MD3B
      Niklas80
      Hej!

Har länge läst en hel del i detta forum men nästan aldrig postat men nu är det dags att be om att få låna lite tid från alla ni smarta...
      igår, 08:27
    • Spaek
      GeHå/POD-värmare köpes
      Spaek
      Ønsker å kjøpe en GeHå/POD fotogendriven värmare. Bor i Oslo, men kan betale for frakt eller hente i Sverige.

Hilsen Eivind
      2018-09-26, 11:46
    Working...
    X