Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Hydrolift

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Tackar tackar! :) Både jag och brorsan är helnöjda!

Jag tror vi har några bilder på datorn hemm i Umeå...Är hos föräldrar för tillfället....

Kan lägga upp några när jag är hemma igen.

Kommentar

• väntar på bilder med spänning=) /adde

Kommentar

• http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14327402

Kan det stemme at dette er en Hydrolift? Husker at jeg så på brosjyren for noen år tilbake at de på 80/90-tallet hadde en del modeller som jeg aldri har sett i virkeligheten, men denne her så litt vel firkantet ut til å være Hydrolift etter hva jeg kan forstå. Selv om hele interiøret har Hydrolift logoer og det står en stort klistremerke på siden så kan jo det være en som drømmer om at han har en Hydrolift og "klistremerketrimmer" sin egen "fake" Hydrolift.

Kommentar

• Ursprungligen postat av Hurrle Visa inlägg
          http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14327402

Kan det stemme at dette er en Hydrolift? Husker at jeg så på brosjyren for noen år tilbake at de på 80/90-tallet hadde en del modeller som jeg aldri har sett i virkeligheten, men denne her så litt vel firkantet ut til å være Hydrolift etter hva jeg kan forstå. Selv om hele interiøret har Hydrolift logoer og det står en stort klistremerke på siden så kan jo det være en som drømmer om at han har en Hydrolift og "klistremerketrimmer" sin egen "fake" Hydrolift.
          Verkar så...;)
          Bifogade filer

Kommentar

• Nej - det är absolut ingen Hydrolift.
            Vissa förvirrade människor sätter likhetstecken mellan Hydrolift och någonting som går fort på vattnet...
            Här är en förteckning över samtliga Hydrolift konstruerade av Egil Ranvig samt några andra projekt han varit inblandade i.

Kommentar

• Och här är racingbåtarna...

Kommentar

• har nu läst igenom hela denna tråd, kan bara säga att den var väldigt läsvärd o trevlig, tack HAHA för all info

Kommentar

• Ursprungligen postat av Hurrle Visa inlägg
                  http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14327402

Det där ser ut att vara en Vantage 24 som ser ut att vara en Speedster 24 fast med utombordare. http://www.finn.no/finn/boat/object?...05&WT.svl=Link
                  http://www.finn.no/finn/boat/object?...05&WT.svl=Link
                  http://www.finn.no/finn/boat/object?...05&WT.svl=Link
                  http://www.speed.nu/foto/Speedster%2024/index.html

Kommentar

• ..........
                    Last edited by Miklos; 2009-01-16, 00:42.

Kommentar

• ..........
                      Last edited by Miklos; 2009-01-16, 00:39.

Kommentar

• :confused:
                        Last edited by Miklos; 2008-08-16, 13:08.

Kommentar

• Ursprungligen postat av micke80 Visa inlägg
                          </div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Raker25" @ Aug 17 2005, 17:06)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> Denna T17 var inte dyr! [/b]
                          Var en gul T17 till salu här i Blekinge för ett tag sedan med en Yamma 115hk, 90-talare. Låg säkert ute på Blocket ett par månader, men nu är den borta - så jag antar att den bytte ägare till slut. Två eller tre stycken rostfria proppar, powerlift och lite annat ingick också har jag för mig. :blink:

Priset då?? ?:?

Jo, hela 40 000:- ! Tyvärr har man ju redan ett halvfärdigt båtobjekt, men annars hade jag köpt den direkt.... :wub: :wub: :wub:[/quote]

Det är en Segmo Cobra 17 med ombyggt däck.http://www.blocket.se/vi/17651472.htm?ca=5_s

Kommentar

• väntar på het bildr fortfarnade på ekipaget, fram med lite porr nu proppen?

Kommentar

• hva var grunnen til at båtene fortsatt ble produsert under navnet hydrolift i sverige etter konkursen, selv når egil hadde rettighetene på navnet? da tenker jeg på T-20

Kommentar

• T18

Hej alla,

Jag har ett stort problem som jag undrar om nån kan hjälpa mig med.
                                1989 skaffade jag en röd T-18 med 70 hk Yamaha. Har kört den i princip varje år fram till 2002. Då båten var i rätt useltskick efter tuff körning på Västkusten beslöt jag mig för att lackera om den. Nu är den gamla motorn borta och jag ska göra en helrenovering av båten. Den ser förjävlig ut...:-)
                                Då är min fråga till er hur jag ska gå till väga. Jag ska byta all inredning, mattor, stolar, sittdynor, instrument, tank, motor, fotgas, rubbet med andra ord. Jag vill inte att det ska se ut som ett hemmabygge utan vill gärna ha så mycket hydrolift prylar i den som möjligt så den ser fabriksny ut..:-). Ska man åka upp till Norge till hydroliftfabriken och fråga dom vad man kan köpa eller ska man kontakta nån båtbyggare. Jag kan gärna göra mycket av arbetet själv men är som sagt ingen proffs.
                                Var kan tex få tag på en hydrolift logga som man stripar på sidan av båten? Vad ska man ha för klädsel? Ska man ha livorsi instrument? Cobra stolar? Vad bör man tänka på? Sen undrar jag vilken motor man ska sätta på. Har tänkt mig en fyrtaktare på mellan 115 - 150 hk. kan man ha standardpropeller eller high speed? Tyvärr blev lackeringen inte så bra utan det finns en liten ljus fläck på på vindrutan. Någon som vet hur jag kan fixa detta.
                                Bifogar lite bilder. Hör gärna av er om ni har svar på nån av alla mina frågor...:-) Skulle helst vilja lämna in den till Egil Ranvig...:-)

Mvh

Johan
                                Bifogade filer

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• Ryds_sävelången
                                  Fundering kring powertrim/tilt
                                  Ryds_sävelången
                                  Tjena. Tänkte höra om det är någon här som skulle kunna svara på ifall powertrim/tilt från en 75hk Johnson från 80 tal. skulle orka med på en 115 hk...
                                  idag, 09:00
                                • Niklas80
                                  Huvudbry med MD3B
                                  Niklas80
                                  Hej!

Har länge läst en hel del i detta forum men nästan aldrig postat men nu är det dags att be om att få låna lite tid från alla ni smarta...
                                  2018-10-15, 08:27
                                • Spaek
                                  GeHå/POD-värmare köpes
                                  Spaek
                                  Ønsker å kjøpe en GeHå/POD fotogendriven värmare. Bor i Oslo, men kan betale for frakt eller hente i Sverige.

Hilsen Eivind
                                  2018-09-26, 11:46

Senaste ämne

Kollaps

• Ryds_sävelången
                                  Fundering kring powertrim/tilt
                                  Ryds_sävelången
                                  Tjena. Tänkte höra om det är någon här som skulle kunna svara på ifall powertrim/tilt från en 75hk Johnson från 80 tal. skulle orka med på en 115 hk...
                                  idag, 09:00
                                • Niklas80
                                  Huvudbry med MD3B
                                  Niklas80
                                  Hej!

Har länge läst en hel del i detta forum men nästan aldrig postat men nu är det dags att be om att få låna lite tid från alla ni smarta...
                                  2018-10-15, 08:27
                                • Spaek
                                  GeHå/POD-värmare köpes
                                  Spaek
                                  Ønsker å kjøpe en GeHå/POD fotogendriven värmare. Bor i Oslo, men kan betale for frakt eller hente i Sverige.

Hilsen Eivind
                                  2018-09-26, 11:46
                                Working...
                                X