Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Ersätta durk med trä (?)

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Ersätta durk med trä (?)

Hej, jag har en Crescent 438HT som jag efter lite ändringar upptäckt att durken är delvis rutten. Det är bakre delen som är rutten och istället för att byta plywooden där och plasta, har jag funderingar på att endast lägga tvärgående brädor. Men jag är inget proffs på konstruktioner så jag har några frågor.

1. Kommer detta äventyra hållbarheten av ytterskrovet?

2. Om inte: Kan det räcka med att bygga som en ram under plankorna utan infästning i själva båten?

Kom med tips o synpunkter, stora som små.
    Upskattar alla svar!

Mvh
    Fiskarensvän:)

300 visningar men inte ett enda svar. Kom igen nu! Vet att det finns kunniga personer här.
    Mvh

Kommentar

Bilder kanske?

Kommentar

Ska ner till båten idag, lägger upp lite bilder senare ikväll:)

Kommentar

Bilder kommer hjälpa betydligt. När jag läser "durken" så tänker jag nåt som inte alls har med hållfastheten i skrovet att göra. Det är för mig två helt olika saker. Och varför lösa en rutten planka med mera trä, när du är i plastartagen? Många frågor...

Kommentar

Redigera inlägg

Kommentar

Ursprungligen postat av MagnifikMaxi Visa inlägg
              Bilder kommer hjälpa betydligt. När jag läser "durken" så tänker jag nåt som inte alls har med hållfastheten i skrovet att göra. Det är för mig två helt olika saker. Och varför lösa en rutten planka med mera trä, när du är i plastartagen? Många frågor...
              Jag tänkte mig mer att han menade att lägga en plyfaskiva ovanpå för att förlänga livet en aning, en åtgärd som man får göra om gång efter annan tills man måste göra nåt radikalt.

Kommentar

Kan vara så.

De utlovade bilderna kom aldrig och trådstartaren syntes inte till mer.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• Mysig
                  Ta bort gammal durk i Uttern S64
                  Mysig
                  Som på så många båtar av denna modell har den billiga plywood-durken delaminerat och lossnat delvis. Jag har en uppsättning Flexiteek-durk som ligger...
                  2019-05-20, 17:28
                • Crabfish78
                  Landström/batteriladdare/batterimätare
                  Crabfish78
                  Hey,

Jag har en 7 meter motorbåt, två batterier. Det sitter solpaneler på taket. Jag vill installera fast landström, batteriladdare och batterimätare....
                  2019-05-20, 09:29
                • Dejsa
                  Sjunkande power trim DPH drev
                  Dejsa
                  Hej!
                  Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
                  2019-05-16, 23:19
                • Crabfish78
                  Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
                  Crabfish78
                  Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
                  2019-05-02, 21:42

Senaste ämne

Kollaps

• Mysig
                  Ta bort gammal durk i Uttern S64
                  Mysig
                  Som på så många båtar av denna modell har den billiga plywood-durken delaminerat och lossnat delvis. Jag har en uppsättning Flexiteek-durk som ligger...
                  2019-05-20, 17:28
                • Crabfish78
                  Landström/batteriladdare/batterimätare
                  Crabfish78
                  Hey,

Jag har en 7 meter motorbåt, två batterier. Det sitter solpaneler på taket. Jag vill installera fast landström, batteriladdare och batterimätare....
                  2019-05-20, 09:29
                • Dejsa
                  Sjunkande power trim DPH drev
                  Dejsa
                  Hej!
                  Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
                  2019-05-16, 23:19
                • Crabfish78
                  Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
                  Crabfish78
                  Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
                  2019-05-02, 21:42
                Working...
                X