Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Angående Coelan

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Angående Coelan

Hej alla båtvänner!

Jag lackade min båt Loreley, ca 50 kvm teakdäck med Coelan, den mycket högt rekommenderade "som bästa produkten" med 10 års garanti.

Lackningen utfördes tillsammans med personer som har upp till 30 års erfarenhet av att arbeta med träbåtar. Instruktionerna följdes till punkt och pricka, då detta noterades vara av mycket stor vikt.

Tyvärr levde produkten inte upp till sina förväntningar då uv-skyddet i lacken över hela båten inte fungerade. Det var något fel på primern som efter två år orsakade stor åverkan och det såg förskräckligt ut. Återförsäljaren för Coelan i Sverige rekommenderade vid tillfället att det "bara var att ta bort".

Det jag skulle vilja veta är om fler än jag har upplevt samma sak med Coelan? Om så, berätta då gärna om din erfarenhet med:

typ av båt, typ av trädäck, vinterförvaringsförhållanden, typ av vatten båten vanligtvis framförs i.

Här är lite bilder på båten och resultatet av lacken:

Mvh, Mats Cecilgård

Mvh, Mats Cecilgård" />

coelan

Hej! Tråkigt med ditt däck.Jag har använt Coelan på badbrygga,överbygge o handräcke av teak.Båten går i sötvatten o ser,efter mer än tio år, likadan ut som när den lackades.Det verkar vara den enda lack som varaktigt sitter på teak.Ditt problem tror jag beror på att nåtmedlet på däck innehåller silikon,då släpper all lack.Bilderna tyder på det.

Kommentar

Coelanet har inte släppt. primern har försvunnit under.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• Mysig
        Ta bort gammal durk i Uttern S64
        Mysig
        Som på så många båtar av denna modell har den billiga plywood-durken delaminerat och lossnat delvis. Jag har en uppsättning Flexiteek-durk som ligger...
        2019-05-20, 17:28
      • Crabfish78
        Landström/batteriladdare/batterimätare
        Crabfish78
        Hey,

Jag har en 7 meter motorbåt, två batterier. Det sitter solpaneler på taket. Jag vill installera fast landström, batteriladdare och batterimätare....
        2019-05-20, 09:29
      • Dejsa
        Sjunkande power trim DPH drev
        Dejsa
        Hej!
        Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
        2019-05-16, 23:19
      • Crabfish78
        Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
        Crabfish78
        Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
        2019-05-02, 21:42

Senaste ämne

Kollaps

• Mysig
        Ta bort gammal durk i Uttern S64
        Mysig
        Som på så många båtar av denna modell har den billiga plywood-durken delaminerat och lossnat delvis. Jag har en uppsättning Flexiteek-durk som ligger...
        2019-05-20, 17:28
      • Crabfish78
        Landström/batteriladdare/batterimätare
        Crabfish78
        Hey,

Jag har en 7 meter motorbåt, två batterier. Det sitter solpaneler på taket. Jag vill installera fast landström, batteriladdare och batterimätare....
        2019-05-20, 09:29
      • Dejsa
        Sjunkande power trim DPH drev
        Dejsa
        Hej!
        Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
        2019-05-16, 23:19
      • Crabfish78
        Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
        Crabfish78
        Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
        2019-05-02, 21:42
      Working...
      X