Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Ekolodsgivare

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Ekolodsgivare

Har en liten fråga angående ekoldsgivaren!! Då jag inte har lust att borra i min kärlek båt :) så attsäga skulle man kunna limma fast givaren och isåfall vilket lim!!! Jag hade tänkt mig typ pl 400 eller va det nu hette.. Tacksam för svar....

Ett vanligt sätt är att man plastar fast ett rör inombords, fyller det med vatten samt placerar givaren i kontakt med vattnet. Man kan då givaren vertikal. Enklast är att ta ett avloppsrör i plast och montera givaren i en blindplugg.

Kommentar

Ursprungligen postat av vadeau Visa inlägg
      Ett vanligt sätt är att man plastar fast ett rör inombords, fyller det med vatten samt placerar givaren i kontakt med vattnet. Man kan då givaren vertikal. Enklast är att ta ett avloppsrör i plast och montera givaren i en blindplugg.
      Denna metod förutsätter att det är en givare för inombordsmontering vilket är ovanligt att det levereras med nya ekolod, det man får med på köpet är en akterspegelsgivare om inget annat framgår vid köpet och den måste monteras på utsidan av skrivet för att fungera!

Ska det monteras inuti är ett rör som Du säger bra men inte vatten utan vegetabilisk olja eller ännu hellre epoxi, och det ska omsluta hela givaren.
      Men vi vet ju inte vilken typ av givare TS har ännu och det avgör ju allt.

Kommentar

Ursprungligen postat av vadeau Visa inlägg
        Denna metod förutsätter att det är en givare för inombordsmontering vilket är ovanligt att det levereras med nya ekolod, det man får med på köpet är en akterspegelsgivare om inget annat framgår vid köpet och den måste monteras på utsidan av skrivet för att fungera!

Ska det monteras inuti är ett rör som Du säger bra men inte vatten utan vegetabilisk olja eller ännu hellre epoxi, och det ska omsluta hela givaren.
        Men vi vet ju inte vilken typ av givare TS har ännu och det avgör ju allt.

Kommentar

Det är en akterspegelgivare jag prata om nu :) det ja har tänkt göra är att limma fast den på akterspegeln men finns det lim som tål saltvatten då jag ska fiska mestadels i havet!! Men sen så kommer båten aldrig ligga längre i vattnet än några dagar då jag har den på kärra hela tiden då ja inte fiskar!!

Kommentar

Ursprungligen postat av gonefishing5053 Visa inlägg
            Det är en akterspegelgivare jag prata om nu :) det ja har tänkt göra är att limma fast den på akterspegeln men finns det lim som tål saltvatten då jag ska fiska mestadels i havet!! Men sen så kommer båten aldrig ligga längre i vattnet än några dagar då jag har den på kärra hela tiden då ja inte fiskar!!
            Jodå det finns lim för detta tex detta http://swe.sika.com/sv/solutions_pro...01a006103.html Sikaflex 292i avsett för havsvatten.

Kommentar

tackar för svar:)

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• Mysig
                Ta bort gammal durk i Uttern S64
                Mysig
                Som på så många båtar av denna modell har den billiga plywood-durken delaminerat och lossnat delvis. Jag har en uppsättning Flexiteek-durk som ligger...
                2019-05-20, 17:28
              • Crabfish78
                Landström/batteriladdare/batterimätare
                Crabfish78
                Hey,

Jag har en 7 meter motorbåt, två batterier. Det sitter solpaneler på taket. Jag vill installera fast landström, batteriladdare och batterimätare....
                2019-05-20, 09:29
              • Dejsa
                Sjunkande power trim DPH drev
                Dejsa
                Hej!
                Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
                2019-05-16, 23:19
              • Crabfish78
                Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
                Crabfish78
                Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
                2019-05-02, 21:42

Senaste ämne

Kollaps

• Mysig
                Ta bort gammal durk i Uttern S64
                Mysig
                Som på så många båtar av denna modell har den billiga plywood-durken delaminerat och lossnat delvis. Jag har en uppsättning Flexiteek-durk som ligger...
                2019-05-20, 17:28
              • Crabfish78
                Landström/batteriladdare/batterimätare
                Crabfish78
                Hey,

Jag har en 7 meter motorbåt, två batterier. Det sitter solpaneler på taket. Jag vill installera fast landström, batteriladdare och batterimätare....
                2019-05-20, 09:29
              • Dejsa
                Sjunkande power trim DPH drev
                Dejsa
                Hej!
                Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
                2019-05-16, 23:19
              • Crabfish78
                Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
                Crabfish78
                Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
                2019-05-02, 21:42
              Working...
              X