Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Plasta på aluminium

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Plasta på aluminium

Jag skall bygga ett nytt skott för trycklager och aquadrive i min Carravelle 33:a. För att maximera hållbarheten ämnar jag lägga aluminiumplåt på båda sidor av den marinplywood som utgör själva stommen i konstruktionen. Nu undrar jag om någon kan tipsa om hur dessa aluminiumplåtar skall primas innan plastning. Räcker det att rugga upp ytan och tvätta av med aceton, eller bör man lägga på någon slags yta innan?

Senaste inlägg

Kollaps

• Mysig
    Ta bort gammal durk i Uttern S64
    Mysig
    Som på så många båtar av denna modell har den billiga plywood-durken delaminerat och lossnat delvis. Jag har en uppsättning Flexiteek-durk som ligger...
    2019-05-20, 17:28
  • Crabfish78
    Landström/batteriladdare/batterimätare
    Crabfish78
    Hey,

Jag har en 7 meter motorbåt, två batterier. Det sitter solpaneler på taket. Jag vill installera fast landström, batteriladdare och batterimätare....
    2019-05-20, 09:29
  • Dejsa
    Sjunkande power trim DPH drev
    Dejsa
    Hej!
    Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
    2019-05-16, 23:19
  • Crabfish78
    Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
    Crabfish78
    Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
    2019-05-02, 21:42

Senaste ämne

Kollaps

• Mysig
    Ta bort gammal durk i Uttern S64
    Mysig
    Som på så många båtar av denna modell har den billiga plywood-durken delaminerat och lossnat delvis. Jag har en uppsättning Flexiteek-durk som ligger...
    2019-05-20, 17:28
  • Crabfish78
    Landström/batteriladdare/batterimätare
    Crabfish78
    Hey,

Jag har en 7 meter motorbåt, två batterier. Det sitter solpaneler på taket. Jag vill installera fast landström, batteriladdare och batterimätare....
    2019-05-20, 09:29
  • Dejsa
    Sjunkande power trim DPH drev
    Dejsa
    Hej!
    Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
    2019-05-16, 23:19
  • Crabfish78
    Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
    Crabfish78
    Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
    2019-05-02, 21:42
Working...
X