Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Ta bort ht på uttern

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Ta bort ht på uttern

hej, har en äldre utter ht 495, funderar på att ta bort överdelen och få en öppen båt, kommer detta få negativa konsekvenser på stabiliteten?

Hej

Det är troligt att skrovet blir vingligare, men Uttern är ju kvalitetsbyggen så det klarar sig nog.
    Sjömässigt blir tyngdpunkten lägre, vilket ju aldrig är någon nackdel.
    Du gör förstås vad du vill med din egen båt, men man undrar varför?
    Vore det inte bättre att sälja den och köpa en redan öppen båt, det finns ju hur många som helst för små pengar.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• Mysig
      Ta bort gammal durk i Uttern S64
      Mysig
      Som på så många båtar av denna modell har den billiga plywood-durken delaminerat och lossnat delvis. Jag har en uppsättning Flexiteek-durk som ligger...
      2019-05-20, 17:28
    • Crabfish78
      Landström/batteriladdare/batterimätare
      Crabfish78
      Hey,

Jag har en 7 meter motorbåt, två batterier. Det sitter solpaneler på taket. Jag vill installera fast landström, batteriladdare och batterimätare....
      2019-05-20, 09:29
    • Dejsa
      Sjunkande power trim DPH drev
      Dejsa
      Hej!
      Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
      2019-05-16, 23:19
    • Crabfish78
      Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
      Crabfish78
      Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
      2019-05-02, 21:42

Senaste ämne

Kollaps

• Mysig
      Ta bort gammal durk i Uttern S64
      Mysig
      Som på så många båtar av denna modell har den billiga plywood-durken delaminerat och lossnat delvis. Jag har en uppsättning Flexiteek-durk som ligger...
      2019-05-20, 17:28
    • Crabfish78
      Landström/batteriladdare/batterimätare
      Crabfish78
      Hey,

Jag har en 7 meter motorbåt, två batterier. Det sitter solpaneler på taket. Jag vill installera fast landström, batteriladdare och batterimätare....
      2019-05-20, 09:29
    • Dejsa
      Sjunkande power trim DPH drev
      Dejsa
      Hej!
      Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
      2019-05-16, 23:19
    • Crabfish78
      Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
      Crabfish78
      Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
      2019-05-02, 21:42
    Working...
    X