Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Beta 20

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Beta 20

Jag införskaffat en Beta 20 från Nordic Gensets & Motor AB (Lidingö Marin) de håller i varje fall till i samma lokaler.
    Jag håller på att montera den för fullt, med svettpärlor i pannan!
    Jag köpte även ett nytt segelbåtsdrev, SD 60. Jag har försökt att få svar på vilka moment (Nm) man ska dra drevet (bälgen) mot skrovet men inte fått något vettigt svar. Inte heller från den Engelska fabriken som konverterar drevet och motor.
    Nu har jag stött på ytterligare ett problem (?) När jag frågade återförsäljaren, innan köpet, om jag kunde använda samma enspaksreglage som jag hade till min MD7A, så var svaret jakande, inga problem. Men det verkar som gasreglaget på Beta 20 ska vara dragande och inte skjutande, framåt som på VP:en. Det framgår inte i monteringsanvisningarna, men tittar jag på motorn så verkar det logiskt att det ska vara dragande.
    Kan någon klok medlem av fenderist hjälpa mig med svar på mina frågor!!!!!
    När jag kollar runt på nätet så finns det inga andra reglaget att köpa, vad gör jag?

Det gick smärtfritt att fixa enspaksreglaget från skjutande till dragande, tack vare hjälp från en sailguide-medlem, SYBY, samt ett telefonsamtal till Brohäll Marin. Tack!!!!
    Men fortfarande inget svar om momentdragning av klämringen till segelbåtsdrevet. Fabriken svarar inte på mail och generalagentens support går inte att nå, varken på tel eller via SMS.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• Totte S
      Bly köpes nära Kalmar
      Totte S
      Bly i olika former köpes, tex som skrotad blyköl, barlast, ballast, sänken, vikter, telnar etc. Intresserad av både enstaka kg upp till några 100 kg lite...
      igår, 16:24
    • Bellona 23
      Hjälp! Yanmar GM1 startar ej och snart börjar semestern
      Bellona 23
      Har en Yanmar GM1 som stannade på premiärturen i år. Det visade sig vara vatten och bakterietillväxt. Gjorde rent hela bränslesystemet, bytte förfilter/hållare...
      2018-06-12, 11:23
    • _Ulrika
      Söker medseglare/delägare
      _Ulrika
      Söker medseglare/delägare runt 35 års ålder för
      segling jorden runt. Håller på att leta båt.
      Planen är att köpa en liten båt och rusta upp....
      2018-06-10, 19:29
    • Pewe72
      Orkeslös Yamaha 90 HK ?
      Pewe72
      Hej,

Har en Uttern 520 med en Yamaha 90 hk från 1994, båten är ovanligt långsam i toppfart trots att den egentligen är övermotoriserad....
      2018-06-04, 12:07

Senaste ämne

Kollaps

• Totte S
      Bly köpes nära Kalmar
      Totte S
      Bly i olika former köpes, tex som skrotad blyköl, barlast, ballast, sänken, vikter, telnar etc. Intresserad av både enstaka kg upp till några 100 kg lite...
      igår, 16:24
    • Bellona 23
      Hjälp! Yanmar GM1 startar ej och snart börjar semestern
      Bellona 23
      Har en Yanmar GM1 som stannade på premiärturen i år. Det visade sig vara vatten och bakterietillväxt. Gjorde rent hela bränslesystemet, bytte förfilter/hållare...
      2018-06-12, 11:23
    • _Ulrika
      Söker medseglare/delägare
      _Ulrika
      Söker medseglare/delägare runt 35 års ålder för
      segling jorden runt. Håller på att leta båt.
      Planen är att köpa en liten båt och rusta upp....
      2018-06-10, 19:29
    • Pewe72
      Orkeslös Yamaha 90 HK ?
      Pewe72
      Hej,

Har en Uttern 520 med en Yamaha 90 hk från 1994, båten är ovanligt långsam i toppfart trots att den egentligen är övermotoriserad....
      2018-06-04, 12:07
    Working...
    X