Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Säkra källor om momsbevis

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Säkra källor om momsbevis

Jag planerar en segeltur utomlands och ser att man då måste ha ett momsbevis för att bevisa att moms är betald. När jag undersöker vilka regler som gäller om detta hittar jag mest forum där man får en del motsägelsefulla besked. Är det någon som har en säker källa på vad som gäller?
    Det jag vill veta är:
    Vad godtas som ett bevis på att man betalat moms? Måste man ha originalkvitto?
    Behöver också äldre båtar momsbevis? En del säger att båtar byggda innan 1987 inte behöver, andra före 1980.

Båten det gäller har följande historia: Skrovet byggdes i Sverige, men såldes till en dansk som inredde den i början av 80-talet. Jag har inte information just nu om vilket år skrovet byggdes, men båten var färdig 1985. När både Sverige och Danmark var med i EU såldes den till en svensk som sålde till mig över tio år senare.

Senaste inlägg

Kollaps

• Dejsa
    Sjunkande power trim DPH drev
    Dejsa
    Hej!
    Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
    2019-05-16, 23:19
  • Crabfish78
    Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
    Crabfish78
    Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
    2019-05-02, 21:42

Senaste ämne

Kollaps

• Dejsa
    Sjunkande power trim DPH drev
    Dejsa
    Hej!
    Jag har två DPH drev. Det ena drevet sjunker ner helt när att jag trimmat upp det, upplever att det tar några timmar för det att gå till botten...
    2019-05-16, 23:19
  • Crabfish78
    Aquador 23 HT - bensin eller diesel?
    Crabfish78
    Hey,

En Aquador 23 HT står på inköpslistan för våren, men jag är lite osäker kring val av motor. Jag kikar på båtar 10-15 år gamla....
    2019-05-02, 21:42
Working...
X