Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Hyr INTE katamaran av Kavas Yachting!!!

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Hyr INTE katamaran av Kavas Yachting!!!

Detta är en stark varning för att försöka hyra Katamaran av Kavas Yachting i Aten.

Vi hyrde första gången en Lagoon 410 via en svensk agent (Som jag inte tänker namnge då de agerat fullständigt klanderfritt och som jag kan rekommendera MEN jag vill inte att de förknippas med detta negativa inlägg.) sommaren 2008 och det var en del strul att få ut båten. Bl.a. fick vi inte den båt vi hyrt men den vi fick var en Lagoon 420 så det var helt i sin ordning efter en hel del initalt strulande. Detta strulande ledde till att vi fick ett kanonpris i år som vi till slut tog trots att det var samma uthyrare i Aten. Vi fick mycket goda garantier från den svenska förmedlaren så vi kände att det skulle förmodligen fungera bättre i år. Fel....

Det blev värre.

Vi åkte ner till Aten den 12 Juni för att i god tid kunna åka till Kavas den 13:e och därmed säkerställa att vi skulle få ut en båt utan problem. Vi åkte till dem runt 12 och träffade direkt Kelly (välkomstpersonen) som (som vanligt) var trevlig och genast visste vilka vi var och direkt halade fram en mapp med pappren som hon bekräftade var på den katamaran som vi skulle ha. Jag ser på kontraktet att båten heter "Panormitis". Den låg i hamnen enligt Kelly och hon skulle bara bekräfta exakt när vi kunde få den. Inga problem med det från vår sida. Det gick en liten stund och hon bekräftade sen att allt var under kontroll och att vi skulle troligen få båten runt 1430-1500.

Sen kom Kavas. (Ägaren till Kavas Yachting) Han kommer fram till mig och säger först av allt "There has been an accident.". Här blir man ju lite kall och undrar vad som är på gång. Han berättar vidare att båten vi skulle ha har gått på grund och är skadad. Han säger att han "skall fixa en ersättningsbåt". Han säger sig ha en 50:a liggande "som ju är en mycket bättre och dyrare båt!". Right! Kavas leder ut mig på kajen fram till en enskrovs 50 fotare ( Det var tveklöst en 50:a för det sade Kavas. Lite osäker så här i efterhand om det var en Bavaria men jag tror det. Totalt sett oviktigt då det är en MONOHULL som dessutom är klart mindre än en Lagoon 410!!) som han har liggande och tycker att jag skall gå ner och kolla i den. "Detta är ju en mycket bättre båt! Och dyrare!". Jag totalvägrar och KRÄVER att han ordnar fram en katamaran som ersättare. Vi har hyrt en Lagoon 410 och SKALL ha en katamaran. Detta är INTE förhandlingsbart. "Men det har ju skett en olycka!" säger Kavas flera gånger. Han tycker jag är dum som inte fattar att det inte finns nån katamaran. Jag bara skakar på huvudet och upprepar flera gånger att han får helt enkelt bara fixa fram en katamaran åt oss.
    I det här läget är jag av uppenbara skäl lite missmodig. Jag ringer till den svenske agenten och han blir också minst sagt upprörd. Jag går sen tillbaka till de andra i mitt sällskap och berättar läget och avvaktar vad som händer.

Mindre än en halvtimme senare kommer Kelly och säger att båten är klar!!! Jag blir ju då lite fundersam över vad som händer men vi får snabbt skjuts ut på E-piren och där ligger (konstigt va?) en Lagoon 410 vid namn Panormitis. Vafan? Alltså samma namn som stod på det kontrakt jag såg för mindre än en timme sen.
    Kavas ser vi inte skymten av mer. Av nån outgrundlig anledning håller han sig undan...

På båten är killen (För övrigt son till Sotiris Lafiotakis, VD för :: Welcome to An Infinity Blue Sailing ::, samma firma som tillhandahöll den Lagoon 420 vi hade förra året. De kan jag starkt rekommendera.) som tittar förvånat på mig när jag frågar om det varit nån olycka. Nä, det vet han absolut ingenting om...

Därmed är den ENDA tolkning som går att göra följande:

1. Kavas har en Bavaria 50 över som inte är uthyrd.
    2. Kavas tycker att det är billigare för honom om han kan lura på oss sin enskrovsbåt i två veckor och slippa hyra en katamaran av aibsailing.
    3. Kavas tror att de här korkade svenskarna kan jag säkert lura hur lätt som helst.

Kavas uppträdande är fullständigt sanslöst och totalt oacceptabelt. Till saken hör ju att Kelly fattar absolut ingenting av hela "Accident"-diskussionen och ser helt frågande ut. Hade det varit ett "misstag" så borde Kavas åtminstone i egen hög person kommit tillbaka till mig och förklarat vad som skedde.

Och hela diskussionen om att en Bavaria 50 skulle vara "Bättre" och "Dyrare" än en Lagoon 410 är rent ut sagt löjlig, absurd och helt osann.

Jag kan härmed bara å det starkaste rekommendera att ingen ALDRIG NÅGONSIN hyr en katamaran via Kavas Yachting. Använd er av :: Welcome to An Infinity Blue Sailing :: vilka jag bara har gott att säga om eller nån annan.

/janoz :: Welcome to An Infinity Blue Sailing ::, samma firma som tillhandahöll den Lagoon 420 vi hade förra året. De kan jag starkt rekommendera.) som tittar förvånat på mig när jag frågar om det varit nån olycka. Nä, det vet han absolut ingenting om...

Därmed är den ENDA tolkning som går att göra följande:

1. Kavas har en Bavaria 50 över som inte är uthyrd.
    2. Kavas tycker att det är billigare för honom om han kan lura på oss sin enskrovsbåt i två veckor och slippa hyra en katamaran av aibsailing.
    3. Kavas tror att de här korkade svenskarna kan jag säkert lura hur lätt som helst.

Kavas uppträdande är fullständigt sanslöst och totalt oacceptabelt. Till saken hör ju att Kelly fattar absolut ingenting av hela "Accident"-diskussionen och ser helt frågande ut. Hade det varit ett "misstag" så borde Kavas åtminstone i egen hög person kommit tillbaka till mig och förklarat vad som skedde.

Och hela diskussionen om att en Bavaria 50 skulle vara "Bättre" och "Dyrare" än en Lagoon 410 är rent ut sagt löjlig, absurd och helt osann.

Jag kan härmed bara å det starkaste rekommendera att ingen ALDRIG NÅGONSIN hyr en katamaran via Kavas Yachting. Använd er av :: Welcome to An Infinity Blue Sailing :: vilka jag bara har gott att säga om eller nån annan.

/janoz" />

Kavas funkar faktiskt, fast undvik att utgå från Aten...

Dags för en uppdatering. Har just kommit hem från att återigen hyrt katamaran i Grekland. Fascinerande nog så gick jag emot min egen rekommendation OCH HYRDE AV Kavas. DOCK så hämtade vi ut och lämnade båten på Kos vilket gjorde all skillnad i världen!

Anledningen till att vi trots alla våra upplevelser ändå valde att hyra via Kavas igen var 1. Pris och 2. Utlämning på Kos.

Alla våra problem vid tidigare charter har berott på Kavas själv men då vi fick ett bra pris av vår utmärkta svenska charterförmedlare OCH att vi skulle utgå från Kos så chansade vi på att vi skulle slippa Kavas själv OCH DET FUNGERADE HUR BRA SOM HELST!!!

Så, hyr gärna av Kavas men undvik att utgå från Aten om du hyr en katamaran och om du utgår från Aten - var beredd på att få slåss lite för att få det du betalt för... Kos Marina kan jag å det varmaste rekommendera. På Kos var det mycket trevlig och servicevänlig personal samt mycket bra marina med bra service och vettiga priser för bunkring mm.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

Working...
    X