Allmänt meddelande

Allmänt meddelande Module
Collapse
No announcement yet.

Vindroder

Page Title Module
Move Ta bort Collapse

X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vindroder

Jag har ett pendel vindroder monterat på båten. Jag har ingen nytta av skrotet i aktern. V.rodret passar till Tur 80, Vega, Viggen. Hållaren till rodret är anpassad för dessa båtar. Visst kan du använda till andra ocså, men får då troligen ändra på lutningen mot aktern. Jag tänker sälja min Tur 80. Jag har tröttnat på allt jobb I båten och runt om. Finns det ngt intresse på forumet jag hade tänkt att sätta in nga bilder framöver, men börjar så här, som en test av ev. Intresse.

Nu skall jag se, om jag lyckas, att få med bilden. Vindrodret kan användas till andra också, men som jag skrev är den tillpassad för min båt.
    Är ngn intresserad, så hör av er.

Kommentar

Hej
      Känner inte igen modellen, vilket fabrikat är det?
      Stefan

Kommentar

Ursprungligen postat av tiger656 Visa inlägg
        Hej
        Känner inte igen modellen, vilket fabrikat är det?
        Stefan
        Inte en aning. Jag fick det, då var det inte komplett. En massa tid o arbete plus en del kostnader för att få det igjordning. Men det var ju inte svar på din fråga. Det är som jag sa ett pendelvindroder. De är de bästa vad jag begriper. Även om båten lutar så hänger rodret rakt ner. Du får googla, så hittar du nog fabrikatet. Lycka till.

Kommentar

Tjena, var ett tag sen du postade tråden men jag undrar om du har kvar rodret,. Kan vara intresserad!
          Mvh
          Max

Kommentar

Jag kunde också vara intresserad.

Kommentar

Precis vad jag letar efter, jag tänkte be CNC killarna på jobbet att tillverka ett vindroder till min tur 80 men om du redan har ett som passar så är ju det bättre.
              Jag bor i göteborg.

Kommentar

Hejsan!
                Jag har haft mkt problem att komma in på Fendern. Det har varit tvärstopp, sen förra inlägget. Sen pajade dator osv. i all oändlighet. Vindrodret är anpassat för min Tur 80. Just i skrivande stund, har jag fått hem mtrl tuill en kugge som var utsliten. Nga kuggar var av. Den skall svarvas till, sen lägger jag ut denne till försäljning, såvida inte ngn på Fendern är intresserad.

Kommentar

Jag kanske skulle tillägga, att jag bor i södra Skåne, närmare bestämt i Ystad. Just nu så finns rodret på Skillinge Marin utanför Simrishamn. Du som har visat intresse skriv till min privat mail: som är statarhuset@yahoo.com. Jag litar inte riktigt på, om jag kommer ut på Fendern, nästa gång,

Kommentar

Priset kan disk. på plats.
                    Last edited by kaparen; 2013-04-03, 22:29.

Kommentar

Ursprungligen postat av Chokeoncoke Visa inlägg
                      Precis vad jag letar efter, jag tänkte be CNC killarna på jobbet att tillverka ett vindroder till min tur 80 men om du redan har ett som passar så är ju det bättre.
                      Jag bor i göteborg.
                      Kostar multum att få ett nytillverkat, har jag hört. Jag undrar hur det gått för dig, har du fått ett nytt tillverat. Om du är intresserad hör av dig. Jag håller på att plocka ihop rodret. Just nu ligger det utspritt i garaget.

Kommentar

Ursprungligen postat av kaparen Visa inlägg
                        Nu skall jag se, om jag lyckas, att få med bilden. Vindrodret kan användas till andra också, men som jag skrev är den tillpassad för min båt.
                        Är ngn intresserad, så hör av er.
                        Jag har haft mkt bekymmer med datorn. Ang det jag har skrivit om vindroder, så har jag fått nya kuggar till mekanismen. Det är nu gångbart. Priset är 4.500:- kan ev. disk. Behöver bli av med rodret. Det ligger med allt annat i garaget o är bara i vägen. Det fungerar till Tur 80, som jag haft den v.r. monterat på. Själva hållaren går nog till Vega o Viggen, samma akter som jag har. Finns intresse hör av er. Möjligtvis finns en diselvattenvärmare, som ligger i gömmorna, med en 5 l rostfri tank. Den har jag inte checkat upp, då det fattas en övergång, elkontakt till Batteriet, men skall avyttras senare. Ang. båten Tur 80 så behåller jag den. Jag har sagt att den skall säljas, men en sommarstuga med sjöutsikt på alla sidor är ju bra.

Kommentar

Working...
                        X