Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Min erfarenhet av att sälja en begagnad båt

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Min erfarenhet av att sälja en begagnad båt

Hej, jag skulle sälja min Monark 540 för några veckor sedan, det var så många turer fram och tillbaka att jag tillslut skrev en blogg om det:

http://begagnadsegelbat.ghost.io/mon...gnad-segelbat/

jag tror att den kan locka till några skratt och kanske viss eftertanke. Jag vet inte, läs gärna, så här var det för mig i alla fall. http://begagnadsegelbat.ghost.io/mon...gnad-segelbat/

jag tror att den kan locka till några skratt och kanske viss eftertanke. Jag vet inte, läs gärna, så här var det för mig i alla fall." />

Stämmer bra
    För inte så länge sedan var jag i samma belägenhet. Mängder av folk hörde av sig. De vanliga "som absolut ska ha båten". De lika vanliga som försöker pruta innan de sett objektet. De som missförstår en enkel vägbeskrivning och blir förgrymmade. De som kommer, öppnar alla dörrar och luckor utan att stänga efter sig. De som skrapar och petar på allt som verkar vara löst. De som har barn med sig, som härjar runt och ställer till det ytterligare. De som ställer idiotiska frågor: - Hur fort går den? (20 fots snipa), - Läcker den, eftersom du har både elpump och handpump? Och så vidare i det oändliga.
    Jag håller med en båthandlare som en gång sa: - Inget kan de och inget begriper de, men båt ska de ha!
    Till slut blev det ändå affär och pinan var över för denna gång.

Kommentar

Hej, får inte länken till bloggen att fungera? "suspended" står det..

Kommentar

Hej, nu funkar den igen!! :-D

Kommentar

Länken fungerarinte och det var synd.
          HAr själv köpt en Monark 540 för några år sedan och det skulle varit så kul att få läsa vad du skrivit!
          Köpte min av en trevlig herre Matvik i början av maj 2016, han var skåning så trevligheten beror nog på det =)
          MVH
          Björn

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• plisken 65
            Instrument
            plisken 65
            Vilka instrument har man på en 4 takt utombordare kontra ex inombordare B20.
            Om man tar en 50 hk Yamaha Varvräknare,timräknare,oljetryck något mer...
            2018-02-15, 07:32
          • Pop Eye
            Beta 20
            Pop Eye
            Jag införskaffat en Beta 20 från Nordic Gensets & Motor AB (Lidingö Marin) de håller i varje fall till i samma lokaler.
            Jag håller på att montera...
            2018-02-13, 21:14
          • imported_holo
            byta ut vajerstyrning mot teleflex?
            imported_holo
            Hej!

Behöver lite input när det gäller styrning. Har idag vajerstyrning med 2 vajrar som drag styr. funderar på att ersätta det med teleflex...
            2018-02-08, 22:20

Senaste ämne

Kollaps

• plisken 65
            Instrument
            plisken 65
            Vilka instrument har man på en 4 takt utombordare kontra ex inombordare B20.
            Om man tar en 50 hk Yamaha Varvräknare,timräknare,oljetryck något mer...
            2018-02-15, 07:32
          • Pop Eye
            Beta 20
            Pop Eye
            Jag införskaffat en Beta 20 från Nordic Gensets & Motor AB (Lidingö Marin) de håller i varje fall till i samma lokaler.
            Jag håller på att montera...
            2018-02-13, 21:14
          • imported_holo
            byta ut vajerstyrning mot teleflex?
            imported_holo
            Hej!

Behöver lite input när det gäller styrning. Har idag vajerstyrning med 2 vajrar som drag styr. funderar på att ersätta det med teleflex...
            2018-02-08, 22:20
          Working...
          X