Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Bästa sommar vinterhamn, kanske inte samma?

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Bästa sommar vinterhamn, kanske inte samma?

Äntligen dags att skaffa segelbåt igen efter några år "med ändrade familjeförhållanden". Jag skulle vilja ha lite tips av er på bästa hamn för mig och barnen (runt 11 o 13) år.

Mina önskemål:
    Sommarhamn: Rimlig säsongsavgift, nära till skärgård. Gärna mycket människor och restauranger i hamnen och promenadavstånd till stans centrum och där känns Lysekils Norra hamn väldigt nära (vet dock inga priser för hamnen). Jag är ute efter att vid dåligt väder, kunna bryggsegla med närhet till semesterlivet i stan, krabbfiske vid bryggan och kanske någon kortare tur med dingen.
    Vinterhamn: Rimliga avgifter, bra service (dvs båtbutik eller service i marinan funkar bra) och bra skyddad uppläggningsplats från det värsta vädret. Men framförallt, möjlighet att lyfta båten med masten på. Jag kommer inte ha några starka vana sjömän som kan hjälpa till med på och avmastning så den delen vill jag bespara oss från.

Hamnarna måste inte vara samma för sommar/vinter utan man kan gott gå några distans däremellan för att få till det.

Vad har ni för tips?

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Working...
X