Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

en nyare sort av kapell-väv

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• en nyare sort av kapell-väv

någon som har koll på vad det är för slags material som dom använder till de nya större segelbåtarna som kapellväv.. materialet ser mycket tyngre och tjockare ut, även mindre rynkor, helt slät !

Hej!
    Det är ganska stor sannolikhet att det bara handlar om att det är en bra kapellmakare som gjort kapellet. Det är natt och dag. Någon som räknat in krympningen i t ex fönsterpartier när de sytt kapellet. Någon som konstruerat en bra produkt helt enkelt. Men om det handlar om en tjockare väv så finns det ett spanskt företag som gör eller i alla fall gjort lite tjockare vävar. Suntex?

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• Stilton
      Koppla in startknapp
      Stilton
      Hej! Jag har tagit över en båt nyligen och är väldigt ny på detta med båtar. Motorn är en penta (står archimedes racing på den) med elstart. Tidigare...
      igår, 10:41
    • Uttern 150
      Tak till styrpulpet.
      Uttern 150
      Är det nån som gjort ett fällbart tak till en styrpulpit, har lite begränsad takhöjd.
      Lägg gärna ut bilder.
      2018-07-13, 13:50
    • Båtpappa
      Crescent 535 -76
      Båtpappa
      Någon här inne som har erfarenhet av just båten Crescent 535 från 1976? Sitter en 60hk Yamahamotor på den också. Ska titta på den i helgen.
      2018-07-12, 22:20
    • mresteen
      Tomgångsproblem Mercruiser MAG 350 MPI
      mresteen
      Hej!

Jag har fått problem med tomgången på min MAG 350 MPI.
      Den dör direkt eller efter en stund vid neutralläge men går bra så fort...
      2018-07-06, 12:22

Senaste ämne

Kollaps

• Stilton
      Koppla in startknapp
      Stilton
      Hej! Jag har tagit över en båt nyligen och är väldigt ny på detta med båtar. Motorn är en penta (står archimedes racing på den) med elstart. Tidigare...
      igår, 10:41
    • Uttern 150
      Tak till styrpulpet.
      Uttern 150
      Är det nån som gjort ett fällbart tak till en styrpulpit, har lite begränsad takhöjd.
      Lägg gärna ut bilder.
      2018-07-13, 13:50
    • Båtpappa
      Crescent 535 -76
      Båtpappa
      Någon här inne som har erfarenhet av just båten Crescent 535 från 1976? Sitter en 60hk Yamahamotor på den också. Ska titta på den i helgen.
      2018-07-12, 22:20
    • mresteen
      Tomgångsproblem Mercruiser MAG 350 MPI
      mresteen
      Hej!

Jag har fått problem med tomgången på min MAG 350 MPI.
      Den dör direkt eller efter en stund vid neutralläge men går bra så fort...
      2018-07-06, 12:22
    Working...
    X