Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

byta ut vajerstyrning mot teleflex?

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• byta ut vajerstyrning mot teleflex?

Hej!

Behöver lite input när det gäller styrning. Har idag vajerstyrning med 2 vajrar som drag styr. funderar på att ersätta det med teleflex styrning på en gammal Ansö 31 endast rodder. Vad är egentligen att föredra mellan teleflex och vajer, är jag i helt fel tankar när jag funderar på att ta ersätta vajer med teleflex?

Förstår om ni riktiga seglare inte förstår frågan men tänkte lufta min fråga här. Om vi bort ser från "känslan" i rodret så är det mer ur funktions syfte jag frågar.

...Visa mer Visa mer" />

På teleflex har du bara en kabel skall ersätter mitt med hydraulsystem från Hjertmans .Min Teleflex är fräsch men ändå glapp vilket gör att jag byter ut dreten.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

• bonow
      Utombordare 2-takt går bara på fullgas
      bonow
      Jag har en 2-takts, 4 hästars Mercury från tidigt -00 tal där den startar fint på choke och går bra på höga varv, men när man sänker varvet så dör den...
      igår, 16:19
    • Bergfinken
      Kinesiska utombordare
      Bergfinken
      Hej!
      har en fråga angående kinesiska utombordare...
      Hidea, Sea King, Titanmarine, Parsun mfl..
      Är alla dessa kopior av Yamaha? Har...
      igår, 14:40
    • jedholm
      Slang från varmvattenberedare
      jedholm
      Tänkte byta alla vattenslangarna till dricksvattnet i vinter. Till färskvattentanken tänkte jag köra blå dricksvattenklassade slangar. Men vad ska jag...
      2018-08-17, 18:03
    • Danis78
      Mercery TDS
      Danis78
      Halloj!

Har en ny Mercury 60 EFI med TDS. Efter förra turen lyser den röda lampan konstant även efter jag tagit ur stöldskyddsnyckeln...när...
      2018-08-16, 12:06

Senaste ämne

Kollaps

• bonow
      Utombordare 2-takt går bara på fullgas
      bonow
      Jag har en 2-takts, 4 hästars Mercury från tidigt -00 tal där den startar fint på choke och går bra på höga varv, men när man sänker varvet så dör den...
      igår, 16:19
    • Bergfinken
      Kinesiska utombordare
      Bergfinken
      Hej!
      har en fråga angående kinesiska utombordare...
      Hidea, Sea King, Titanmarine, Parsun mfl..
      Är alla dessa kopior av Yamaha? Har...
      igår, 14:40
    • jedholm
      Slang från varmvattenberedare
      jedholm
      Tänkte byta alla vattenslangarna till dricksvattnet i vinter. Till färskvattentanken tänkte jag köra blå dricksvattenklassade slangar. Men vad ska jag...
      2018-08-17, 18:03
    • Danis78
      Mercery TDS
      Danis78
      Halloj!

Har en ny Mercury 60 EFI med TDS. Efter förra turen lyser den röda lampan konstant även efter jag tagit ur stöldskyddsnyckeln...när...
      2018-08-16, 12:06
    Working...
    X