Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Välkommen till hamnen.se - fendern.se.

Resultat 1 till 3 av 3
    Senior Member
    Reg.datum
    nov 2005

Standard Göta kanal i tv3

Första avsnittet var till och med sämre än väntat och då har man ändå sett mycket dynga och klåparverk om sjön.
    Allt minns jag inte, men "kapten Sonny" i stället för skeppare Modig!
    Seriöst är ju benämningen befälhavare, men alla landkrabbor utnämner ju även jolleroddare till "kapten".
    Dessutom påstods att han "stod vid rodret" i stället för till rors, vilket på detta fartyg som på de flesta andra medfört en ömklig drunkningsdöd.
    Ett antal löjliga par, klantigt båtfolk och så vidare.
    Det var nog första och sista gången för mig!

Senior Member
    Reg.datum
    sep 2008

Standard

Åja, det var en del vackra naturbilder, och det är alltid kul att titta på båtar.

Men vilken otroligt irriterande speaker. "Vänern är en stor sjö, faktiskt störst i Sverige". Duh! Femårig kärring, av rösten att döma?

Och alla pålagda ljudeffekter, som i tecknad film. De har ju klippt allt så att folk ska framstå som så knäppa som möjligt, massvis med upprepade småklipp. Riktigt kass produktion. Hade de begränsat upprepningarna till max 5 visningar av varje klipp hade ju programmet bara blivit hälften så kort.

Men man får inte ta det för allvarligt, kanalen och båtarna är bara en kuliss när "sköna typer" ska porträtteras. Rätt likt "Ullared" helt enkelt - helt klart samma personer som knåpat ihop detta program. Och shopping på Gekås har inte så mycket med den TV-seriens figurer att göra, såvida man inte är sån själv...

Men vilka figurer de hittat. "Datasnillet" och hans fru, man undrar hur de hittar dessa. Vilka problem man kan ha. Kanalchefen köper glass och blir missnöjd, jorå. Och gula gubben, jag är mållös. Och lirarna som glömde sjökortet, och GPS:en la av. Undrar vad kamerateamet har för försäkringar när de sätter sig bokstavligen i samma båt som såna... Fast sen hade de ju plötsligt ett stort papperskort, tror TV-folket att tittarna inte har längre minne än 3 minuter???

Kvällens citat, om en luttrad seglare: "än en gång fick de smaka på motorbåtsfolkets spontanitet". Härligt att vara spontan.

Jag kan tänka mig att titta igen, men man måste ju bestämma sig för att antingen stänga av öronen och bara titta på bilderna, eller bara tänka att folk är lite goa när det är semester och att de annars är ansvarstagande skattebetalare som stretar i nit och redlighet. Annars är det ju ute med oss...
    Senast redigerat av MagnifikMaxi den 2012-10-24 klockan 22:41.

Senior Member
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

Instämmer i betyget om den "femåriga kärringen" Kim Anderzon, som badade au naturel i första Göta kanalfilmen.
    Instämmer också om vackra bilder, svårt att göra annat, men "snabbspolningarna" har jag innerligt svårt för.
    Gulgubben i limousine är en smaklöshet utan like.
    Få se om man kan mobilisera gott humör och tolerans, men undrar om vissa inte är lika "goa" var de än agerar. Åtminstone tycker jag att man allt oftare får det intrycket.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •