Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Välkommen till hamnen.se - fendern.se.

Resultat 1 till 2 av 2
    Junior Member
    Reg.datum
    feb 2011

Standard bygga ny inredning i L28

jag har tänkt bygga ny inredning till min L28 och är ute efter lite tips på vad man bör använda för trä?
    har tänkt mig billigare plywood typ furuplywood. Hur bör man isåfall behandla denna för att den ska tåla fukt?
    Min nästa fråga är hur man ska fästa inredningen i skrovet? Det jag skall bygga är köksinredning samt en skiljevägg med garderob akter om masten.

mycket tacksam för tips...

Junior Member
    Reg.datum
    mar 2012

Standard

Hej
    Jag skulle plasta fast inredningen mot skrovet men glasfibermatta och polyesterplast.

All plywood idag är nog vattenfast så det funkar säkert, det kan inte gå åt så mycket skiva så jag skulle verkligen överväga att använda samma skiva som i resten av båten. Om du nu inte på sikt skall göra om resten också.

Sedan vet jag inte hur det påverkar möjligheterna att eventuellt sälja båten om du använt något material som inte anses vara marint. Det finns en kompromiss med Lauanplywood som ser mer marin ut men de skivorna håller ofta inte så bra kvalitet (inte så många skikt ihop limmat) vilket gör konstruktionen vekare.

Lauanplywood - Plywood - Alla produkter

/Tobias
    Bygger en Diva 38.2 i halvfabrikat med förhoppning om sjösättning 2013

http://meadiva.se/

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •