Resultat 1 till 2 av 2
Ämne: bygga ny inredning i L28
-
2012-08-08, 12:24 #1Junior Member
- Reg.datum
- feb 2011
bygga ny inredning i L28
jag har tänkt bygga ny inredning till min L28 och är ute efter lite tips på vad man bör använda för trä?
har tänkt mig billigare plywood typ furuplywood. Hur bör man isåfall behandla denna för att den ska tåla fukt?
Min nästa fråga är hur man ska fästa inredningen i skrovet? Det jag skall bygga är köksinredning samt en skiljevägg med garderob akter om masten.
mycket tacksam för tips...
-
2012-08-08, 20:46 #2Junior Member
- Reg.datum
- mar 2012
Hej
Jag skulle plasta fast inredningen mot skrovet men glasfibermatta och polyesterplast.
All plywood idag är nog vattenfast så det funkar säkert, det kan inte gå åt så mycket skiva så jag skulle verkligen överväga att använda samma skiva som i resten av båten. Om du nu inte på sikt skall göra om resten också.
Sedan vet jag inte hur det påverkar möjligheterna att eventuellt sälja båten om du använt något material som inte anses vara marint. Det finns en kompromiss med Lauanplywood som ser mer marin ut men de skivorna håller ofta inte så bra kvalitet (inte så många skikt ihop limmat) vilket gör konstruktionen vekare.
Lauanplywood - Plywood - Alla produkter
/Tobias

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat

Hej, jag håller på med lite långt eftersatt underhåll av vinscharna. Två av dem är Andersen 28 (ej ST). Den ena gick lätt att plocka isär, men den andra trilskas. Jag har bifogat en bild. På den ena...
Behöver hjälp med Andersen 28...