Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Välkommen till hamnen.se - fendern.se.

Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bomkapell

Junior Member
    Reg.datum
    mar 2011

Smile Bomkapell

Hej på er !
    Är på jakt efter ny sprayhood samt bomkapell till min Trio92. Någon som har förslag på var jag kan få tag på detta till bra priser.

Senior Member
    Reg.datum
    nov 2003

Standard

Köpte bomkapell för ett år sedan på Hjertmans, de har i fyra kulörer med längder i 25-cm-intervall. Hur bra som helst.
    Besök gärna http://www.misil1.tk/

Junior Member
    Reg.datum
    mar 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Peter K Visa inlägg
    Köpte bomkapell för ett år sedan på Hjertmans, de har i fyra kulörer med längder i 25-cm-intervall. Hur bra som helst.
    Ok ! Ska kolla upp detta !
    Tack för hjälpen.....

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2004

Standard

Det framgår inte var i Sveriges avlånga land du bor.

Själv bor jag i Kungshamn på västkusten. Vi har turen att ha en rad yrkesmän här lokalt, både kapellmakare och segelmakare. Här kör vi bara ut båten till respektive yrkesmän, så fixar de det som behövs. Skulle det mot all förmodan inte bli bra så träffar man dem varje dag och den risken tar de inte.

Men alla kan inte ha det lika bra som vi (från september till Maj)

Till en typbåt har de nog ritningar, annars är det ju bäst att kapellmakarn mallar direkt på båten och att de monterar den när den är klar.

Vår kapellmakare heter Rössy Kapell Rssy Kapell och de levererar ju till hela Sverige. Hur de ligger till med priser och rykte vet jag inte. De är alltid skapliga när jag kommer med mina - ofta specialgrejer och jag tycker inte att de tar oskäligt mycket betalt. "Men jag vet ju var ägarna bor".

Du får väl fråga några stycken. Bäst är ju om de inte ligger allt för långt bort. Annars får du segla till Smögen till hösten och ta upp båten på Smögenvarvet - granne till Rössy kapell.

Senior Member
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

Roligt att se dig igen, jag trodde nästan att du kastat i land tamparna och lagt kursen mot varmare trakter.
    Inte för att jag varit så aktiv själv heller på en tid.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •