ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Båtar på land

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Båtar på land

Hej allihopp. jag tycker att det är kul att se båtar som står på land. vet inte riktigt vad det är som gör detta så intressan, men jag tycker att det är kul ialla fall.

jag tog en repa idag, när jag ändå var i närheten o kolla på lite båtar.
    när jag pasera ett varv så la jag märke till desa katamaraner som stod på land. Det är sökert ingen fara, men det ser lite konstigt ut att se en båt på land utan några extra stöd för at förhindra den att välta. en liten "träkloss" i för o akter hade gjort det hela estetsikt mer rätt i mitt huve.
    Bifogade filer

Ohoj,
    kanske inte stötta upp för att dessa stabila skapelser kan välta omkull direkt men jag blir ändå lite fundersam ang överhängen.
    Behöver man inte stötta upp i för och akter för att hindra skrovformen från att sagga på katamaraner ?
    I vattnet fördelas ju båtens vikt med ett mottryck på hela den våta ytan på skrovet.
    Sail On !

Kommentar

Trailerbar?

På den första bilden såg det vid en snabb blick ut som om de hade ställt båten på det lilla boggiesläpet...

Kommentar

JA:o

men dom har bara "byggt" ett litet garage åt släpet

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Ja, det är en fin släpvagn. Klart att man ska vara rädd om den!

Kommentar

Lagoon på land

Har selv en sån, en Lagoon 380. 2 personer kan stå på stævnene utan at den tipper forover, men selv sætter jeg støtte under for og akter - og tager masten ned, om den skal stå på land hele vintern. Men de sidste 2 vintrer har den blivet i vattnet. Finnekølene er støbt med i skrovformen og har indvendige glasfiberforstærkninger. Det er ikke påboltede jern/blykøle, så skrovene deformeres ikke af at stå så der. Det er praktisk at bilen kan stå i læ, når man kollor båten...:lol:
            Bifogade filer

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
            ANNONS

Working...
            X