ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Längter till sommaren

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Längter till sommaren

Jag längtar till sommaren, antar att jag inte är ensam.
    Tänkte att vi kunde lägga in lite härliga sommar bilder här så vi kan njuta av sommaren trots at det är långt kvar dit.

Låter bilden få tala för sig själv
    Bifogade filer

Kommentar

Ohoj,
      Huvudskär ! :)
      Sail On !
      Bifogade filer

Kommentar

undrar om inte det här stället kallas för Missjö kanal?
        Bifogade filer

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Denna tog jag strax efter Jungfrusund, på väg söderut mot Västervik. Blev rätt bra tycker jag. :)

Kommentar

Måste finnas fler som tagit minst ett kort i sommar.
            Bifogade filer

Kommentar

Från 2009, men världens härligaste soluppgång ute på Skagerack på väg mot Farsund - :D

Kommentar

Den där solnedgången får mig att täna på en bild från Stendörren.
                Bifogade filer

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Juli 2010: rodd i bleket och värmen. Därefter kuling i Varberg.
                  Bifogade filer

Kommentar

Här kommer lite bidrag från Mysingen och Hållsviken.
                    Är både realist o drömmare! Blev blåst på skidsegling på Erstaviken i dag. Ingen vind trots bra prognoser. MEN i morgon!!!!:) Segling i sommar blir härligt så småning om. Kul att se bilderna.
                    Vilket exotiskt land vi lever i :)
                    Seglingsfreaken
                    Bifogade filer

Kommentar

Låg på Nordkoster. När jag tittade ut över kostersundet fick jag se en gubbe som rodde över i en bohuseka. Kanske vanligt på Koster, men det var längesen jag såg nån som rodde.

Dessvärre såg jag inte den eländiga motorbåten :o som förstörde bilden :D förrän jag laddat in bilden i datorn - och då var det ju för sent att göra något åt det. Ja det kanske skulle gå att retuschera, men den gick i alla fall att klippa bort.

tommy
                      Bifogade filer

Kommentar

Vilket bakslag.
                        Tänker på snön som nyligen kom...

I vntan på att den ska smälta så kan vi njuta lite här på forumet.
                        YouTube - Semester10.wmv

Kommentar

Många fina bilder. Vissa ställen kände tom jag som bohusläning igen efter de år jag seglade i Stockholms skärgård. Synd bara att man förstört njutningen med att titta på bilderna med den hemska musiken man lagt in. Men det går ju som tur är att stänga av.

Jag ligger i sjön på en lånad plats längst in i hamnen. Min ordinarie plats som är den allra yttersta i hamnen är isfri men innanför det är det ganska tjock is. Hoppas att det dröjer länge innan isen går, så man inte frestas att sticka ut på sjön. :unsure: Jag har mycket att göra med att färdigställa det jag började på i fjol vinter och om det blir isfritt och fint seglingsväder kan man ju frestelsen bli altför stor.

De ena bilden visar sista seglatsen med min Bohusjulle i November i fjol, nägra dar innan isen började lägga sig. Den andra bilden visar ungefär hur isläget i min hamn är. Taget i slutet på den veckan som Älvsjömässan pågick. Det såg inte mycket annorlunda ut när jag var nere i går. Fiskebåtarna har i varje fall brutit sig in i hamnen och ligger på sina vanliga platser. Det är väl därför isen gått vid min ordinarie plats.

tommy
                          Bifogade filer

Kommentar

Är den här musiken mer i din smak?
                            Eller föredrar du att det alltid är tyst?

Själv föredrar jag rörelse i bilden & musik, för att göra filmklippet mer underhållande.

YouTube - Sommar 2010.wmv

Kommentar

Ja! Nog längtar man nu efter varmare tider och mjukare vatten!
                              Bifogar en bild från en härlig Hobie-vecka som vi hade i Hållsviken förra sommaren:
                              http://forum.hamnen.se/attachment.ph...1&d=1301345807
                              Här kommer även ett seglingscitat från August Strindberg:
                              "Märker ni inte hur ni växer istället för att krympa när ni överlistar vinden och tvingar honom föra er åt höger när han vill åt vänster. Erfar ni inte vilken stormakt innebor i er när ni rider upp på vågen då han med tusen skålpunds tryck vill pressa er ner i djupet."

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
                              ANNONS

Working...
                              X