Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Söker nån/några att segla med sommaren 2013!

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Söker nån/några att segla med sommaren 2013!

Hej!

Jag undrar om det finns andra som jag där ute som har seglings intresset men ingen att segla med?? El kanske vill ha en extra besättningskvinna på sin båt? :) Jag har seglat sen jag var liten men e rostig. Jag vill gärna inte gå ut själv med nån som vill lära sig att segla utan nån som har samma el mer erfarenhet än jag.

Jag har ingen speciell tid då jag tänkte att vi skulle ut utan mer när andan faller på å under helger. Kanske nån vecka i sommar?

Ska kanske tillägga att jag bor i Göteborg, är 33 år, ensamstående med 2 barn som även de vill komma ut å segla (4, 6år), så har du också barn el vana av att segla med barn e det ett plus. Men detta e absolut inte ett måste. Tanken va mer att det skulle vara kul att ta med barnen ut nångång, men det är i första hand jag som vill ut. Söker även nån i ungefär samma ålder give or take 10 år. Kille el tjej spelar ingen roll!

Jag har en maxi 77 till mitt förfogande, men motorn har krånglat innan. Förhoppningsvis kan vi få bukt med problemet innan säsongen.

Så om du finner detta intressant så absolut hör av dig så kan vi snackas lite mer.

Hoppas vi hörs! :D
    Last edited by agilbert; 2013-03-07, 19:28.

Hej vi är ett par som ska ge oss iväg på en långsegling du kan kollain våran hemsida Jorden Runt | Med Albatross vill du kan du följa med när vi lämna sverige ner mot damark men du kanske vill hålla dig till sverige och utan nattsegling?
    hoppas du hittar någon att segla med mvh erica

Kommentar

Segla jorden runt låter superspännande! Hade jag gärna gjort om jag hade kunnat. Men i detta stadiet e jag mer ute efter helg alt långhelg el bara dagsseglingar men tackar för erbjudandet! Lycka till!

Kommentar

Dessvärre ligger vi fel kategorier båda två - åtminstone jag. Är en gubbe på 64 som ibland har plats för en seglingskompis.

Det finns en kille i Göteborg - Björlanda kile - som ibland tagit med sig intresserade som vill prova på att segla. Relativ duktig och lite åt kappseglinghållet. Tror inte att han skriver på Fendern, men dock på MainGuiden. Han skriver där under pseudonymen "pseudonym" Maringuiden

Lägg in din förfrågan även på MG så har du nog större tjangs att få napp. BryggSnack - Forum → Alla forum - Maringuiden

Kommentar

[QUOTE=toaen;163802]Dessvärre ligger vi fel kategorier båda två - åtminstone jag. Är en gubbe på 64 som ibland har plats för en seglingskompis.

Men borde det inte funka här då kategorin e "besättning finnes/sökes"?

Tack för tipsen! Ska kolla in det!

Kommentar

[QUOTE=agilbert;163803]
            Ursprungligen postat av toaen Visa inlägg
            Dessvärre ligger vi fel kategorier båda två - åtminstone jag. Är en gubbe på 64 som ibland har plats för en seglingskompis.

Men borde det inte funka här då kategorin e "besättning finnes/sökes"?

Tack för tipsen! Ska kolla in det!
            Nu missförstod du mig - det där med försök till humor är inte alltid lätt. :huh:

Ditt inlägg/fråga ligger naturligtvis i helt rätt kategori.

Man kan ju del upp mänskligheten i ett antal andra kategorier. Den kategori som du tillhör; "ung, vacker kvinna i sina bästa år och med msmak på livet" är ju inte fel.

Den liknande kategorin som jag tillhör; "Gammal, anskrämlig, i det närmaste utlevd gubbe, som passerat sin bst föredatum för länge sen" är ju helt fel kategori i detta sammanhanget.

Vid ett tillfällen är min 12-timmarsbesättning hade dubbelbokat sig och glömt att han lovat segla med mig, fick jag tag på en kille i din ålder, via maringuiden. Han hade aldrig seglat förr, men hade träffat en tjej som hade egen segelbåt och tog alla tjangser att lära sig segla. Han var oerhört duktig och vi hade en underbart fin dag på "havet".

Själv seglar jag mest själ. Min fru är måttligt road av dylika sysselsättningar. Har seglat en del sk. 24-timmarsseglingar - de senaste åren mest 12-timmars med "mitt gubbgäng" till besättning, där jag är yngst.

24-timmars | www.sxk.se De som seglar den typen av organiserad segling behöver ofta en extra gast. Om du letar på Kryssarklubbens hemsida - Västkustkretsen, så finns det en gastbank.

Kryssarklubben har även två andra aktiviteter som skulle passa in.

Qvinna ombord Västkustkretsen | Startsidan / Qvinna

Solisterna Västkustkretsen | Startsidan / Solist

Såg att "pseudonym" hade nappat på ditt inlägg på MG. Har du möjlighet att segla några gånger med honom, så kommer din ringrostighet att försvinna. Har aldrig träffat honom personligen, även om vi, via nätet talat om att träffa och även segla ihop, men det har aldrig blivit av.

Han har fått positiv respons på nätet från såna som seglat med honom.

Lycka till med seglandet - och livet med för den delen.

Vad har du för problem med din motor?

Är det innombordare eller utombordare?

Kommentar

Hej Toaen!

Humor i text e svårt! Men då fattar jag vad du menar :)

Jag e väl mest ute efter att träffa nån/ några som man kan segla med i sommar lite regelbundet å ha en rolig seglarsommar. Jag älskar att segla men tar inte ut lilla maxi själv. Motorn kyler inte som den ska. Utombordare 6hk Johnsson.

Tack för tipset om mg. Dock inte så många svar :(

Kommentar

Kom igen nu alla!!! Jag vet att det finns seglarentusiaster som jag där ute. Va inte rädda att höra av er. Jag bits inte, inte så ofta i alla fall ;)
                Hör av er så kan vi träffas å se om vi känner att det kommer att funka! :)

Kommentar

Ursprungligen postat av agilbert Visa inlägg
                  Hej Toaen!

Humor i text e svårt! Men då fattar jag vad du menar :)

Jag e väl mest ute efter att träffa nån/ några som man kan segla med i sommar lite regelbundet å ha en rolig seglarsommar. Jag älskar att segla men tar inte ut lilla maxi själv. Motorn kyler inte som den ska. Utombordare 6hk Johnsson.

Tack för tipset om mg. Dock inte så många svar :(
                  Lite sämtsamt brukar man säga att det enda somär bra med en aktresnurra är de två fästkryvarna som man sätter fast dem på "akterspegeln" med. Bara att lossa och ge snurran en knuff akteröver om man blir allt för trött på dem. (också åt det skämtsmma hållet :mellow:)

Så skall man ju inte göra av en massa olika själ - bl.a. miljösjäl.

En inombordare är det betydligt mycket mer slit med spaklyftblock och plankor och/eller kranbilar för att få den ur båten.

Med en aktersnurra seglar man betydligt mer. Dessutom är det ju lättare att ta med sig till en reparationsverkstad som åtgärdar den för dig - om du inte fixar det själv. Dessvärre är jag inte alls känd i Göteborgstrakten, när det gäller bra verkstäder när det gäller repartion av gamla snurror.

I vilken hamn har du din båt?

Det finns kanske nån Göteborgare som kan rekomendera en bra och pålitlig verkstad.

Ställ frågan om reparation av snurran på Maringuiden om ett par dar. Då lyfter du tråden - utan att verka tjötig - och fler ser den.

Det finns ytterligare ett rent segelbåtsforum, där du kan slänga in din förfrågan. --"Sailguide, L?ngn?s hemsida om segelb?tar"--

Kommentar

Det hade varit jättekul, men någon av oss bor på fel sida av Sverige för att det ska funka... men i sommar kommer jag och barnen att segla på min båt, kompisen och hans barn på sin. En tredje båt som är jämnstor och jämnsnabb med jämngamla barn på hade funkat perfekt.

Kommentar

Men attans de va illa! Himmla synd att vi inte bor på samma sida hade annars varit väldigt roligt både för mig å barnen. :(
                      Ni får höra av er om seglatsen går vidare till västkusten ;)

Kommentar

Det kommer den inte göra, tyvärr. När barnen är med plaskar vi mest runt i närheten av hemmahamnen och det blir rätt korta dagsetapper.

Kommentar

Nä klart förstår jag! Jag fortsätter att leta vidare efter seglasällskap på denna sidan landet. :)

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

Working...
                          X