ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Gast finnes 2016 – Nordsjön kanske?

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Gast finnes 2016 – Nordsjön kanske?

Hej alla! Jag är intresserad av att segla som gast under våren/sommaren 2016. Gärna på Nordsjön / Atlanten. Jag är man, 56 år, och har seglat i 10 år. Är nu mellan två båtar, vi hade senast en Bavaria 38. Med den har vi bl.a. seglat till Tyskland (från Stockholm) och tillbaka, och runt i Östersjö-Tyskland i tre säsonger. Vi har också hyrt båt i Grekland och Italien. Allt med mig som skeppare. Jag har också deltagit som gast i en segling från Gibraltar till Portugal, och i nordvästra Skottland.

Jag har tagit Förarintyg, Kustskepparen, Utsjöskepparen, VHF-certifikat, kanalintyg. Går för närvarande Oceanseglingsklubbens kurs i oceansegling. Min fru och jag ska köpa en oceangående båt och har planer på långsegling med den. Bor i Stockholm. Kan bidra med entusiasm och gott humör. Svara gärna till par@atomer.se

Hej!

Borde ju minst sagt vara tillräckliga meriter för att få hänga med på både den ena och den andra seglingen!

Något som många gör är att åka ner till starten av ARC och erbjuda sig att hänga med som gast. Precis så gjorde vår bloggare Lisa och fick sen ett äventyr att minnas.

Läs om det här: http://www.hamnen.se/bloggar-kroniko...ntdrommen.html

Missa inte att klicka vidare i artikelserien: http://www.hamnen.se/bloggar-kronikorer/lisa-pa-havet/

Som ungdom letade jag mycket efter äventyr på olika gastbankar på nätet. Listan på sådana lär ju ha ökat rejält och säkerligen finns många grupper på Facebook. Har du hittat några sådana platser så får du gärna tipsa med länkar här.

Lycka till!

Kommentar

Om vi på redaktionen hör om någon båt som ska transportseglas så lovar vi att höra av oss!

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

ANNONS
      ANNONS

Working...
      X