ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Båtvärme

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Båtvärme

Kolla denna värmare som fanns på mässan i Stockholm:

www.pan2000.se

Du får nog finna dig i att din opartiskhet blir ifrågasatt....... <_<

puuh Skrivet den: Mar 17 2005, 11:06

Antal svar: 2
    Antal visningar: 143  Hej alla Fendrar!

Under ett långt seglarliv med diverse olika segelbåtar konstaterar jag att ett stort problem är VÄRMARE.

I ungdomen klarade man sig genom att krypa ner i sovsäcken lite extra påklädd, men med åren börjar man önska sig en varmare tillvaro utan fukt och kyla.
    Ibland satte man på fotogenköket en stund och tyckte då att det temporärt blev varmare. Fukten var dock ett problem!
    Senare hade jag en båt med en Ebersprächer. Varmt och gott blev det, men på morgonen hade man inget batteri.
    Jag har senare provat en gjutjärnsvärmare som eldats med grillkol. Funkade ganska bra, men sot och aska komplicerade tillvaron.

Nu såg jag en jättesmart BÅTVÄRMARE (PAN 2000) på båtmässan i Älvsjö.
    Man ställer den helt enkelt PAN 2000 på spritköket, drar ut en slang genom en enkel genomföring i ruffluckan.
    Strömsnål är den också - man kan faktiskt använda batteriet till en laddningsbar borrmaskin och klara sig på det.

Jag skall köpa en när jag sjösatt! Det blir en lång varm segelsäsong i år! 

www.pan2000.se

Se gla ut 

Puuh 

puuh Skrivet den: Mar 17 2005, 11:54

Antal svar: 2
    Antal visningar: 143  Nej - jag jobbar inte där, men är som 60-åring ganska frusen av mig  . Tror den är öppen mellan låga och värmare.

Min erfarenhet av värmare är att vad man behöver är inte kontinuerlig värme utan möjlighet att köra någon timme om aftonen för att "torka ur" ruffen. Fukten kyler.
    Puuh 
    Eller..... ?:? ?:?

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
    ANNONS

Working...
    X