ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Finaste strandhugget i år

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Finaste strandhugget i år

Sommaren är i sin linda och många har börjat jobba igen, med minnen från båtlivet 2009 kvar. Var är erat smultronställe i skärgården? Mitt är absolut arkipelagen direkt S Jungfrusund 17-18NM N Västervik. Sanslöst vackert, Väderskär, själva sundet samt öarna slår mig med häpnad. Längtar redan tillbaka! :) Panoramabild: Jungfrusund.png - ImageHost.org Obs, bilden är enorm, 12800 X 1960px, ca 35mB. Ifall bilden blir skalad, klicka på den för full storlek. Miniatyr:
    Last edited by August; 2009-08-12, 11:44.

Kul att du skrev just det. Ons-Lö senaste veckan var jag där, under allra finaste väderperioden helt på egen kvist i min Maxi77. En vecka kvar på semestern, alla jobbar, ingen att segla med, fint väder, segla på vinst&förlust ett par timmar norrut från Loftahammar i min 'nya' båt och upptäckte det området helt på egen hand. Oförglömliga läsdagar i sittbrunnen blev det.
    Annars tycker jag området strax norr om det, samt området runt Harstena är helt otroligt läckert.

Kommentar

Hehe, var låg du nånstans? Jag låg där Tis Ons, stack iväg Tors vid lunch. Om man kommer norr genom sundet, viker sb direkt så låg jag på andra ön bb sida, sv udden. Eller var det du som körde på läns med både gennaker och genua uppe, storen nere?
      Last edited by August; 2009-08-12, 16:54.

Kommentar

Njae jag gick motor i närheten av sundet, både dit och hem.
        Jag låg Ons-Fre lunch vid N. Långholmen sydvästra viken. Bråddjupt, lätt att ankra. Sen låg jag ett dygn vid Trässö, längst upp i norr.
        Sen kollade jag öarna runt fyren vid Jungfruskär. Jättefint.
        Jag lär åka dit fler gånger. En lagom sträcka för helgseglingar från Lofta.

Motvind hela vägen upp på Onsdag. Vinden vände lagom till hemfärden så det var 100% motvind då med :( Sista timmen in mot loftahammar länsade jag in med enbart genuan.
        Jag har seglat Lofta-Stockholm i sommar och har haft helt otroligt mycket motvind. Nästan så jag funderar på att köpa motorbåt istället...

Länk till ön
        Last edited by linmajon; 2009-08-12, 19:22.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

ANNONS
        ANNONS

Working...
        X