ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Spaöverraskning till frun

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Spaöverraskning till frun

Jag och min fru kommer att tillbringa vår första semestervecka på båten utan våra barn. Barnen är utlånade till mormor.

Vi kommer åka ifrån Västervik och skall hämta upp barnen i Wasahamnen på Djurgården. Nu till min fråga. Jag tänkte bjuda frun på någon mysig spalikande
    vistelse efter några dagars segling norröver (Landsort och in mot Stockholm).

Kraven är att vi skall kunna lägga till i någon hamn och inte ha allt för långt till spat där vi kan bada och sedan äta en härlig middag. Ser gärna att man kan bo kvar i båten. Vad har ni för förslag, gärna på någon ö.

Slog lite på Bokningsbolaget och hittade:

Nynäs Havsbad Nynäshamn Södermanland Unna dig en vistelse på Nynäs Havsbad! Under sommaren erbjuder vi ett flertal attraktiva paket, till exempel vår sommarkur för 1995:- per person. Välkommen!

Nynäsgården Hotell & Konferens Nynäshamn Södermanland JUNI-JULI Helpension 1195.-/p. Ord. Pris 1595.-/p. Inkl: Boende i enkelrum med frukost, fm-kaffe, lunchbuffé, em-kaffe och en 2-rättersmiddag. Priser ex moms.

Romantik Trosa Stadshotell & SPA Trosa Södermanland SPAderDam Min.4 personer max 6 personer ca 2 tim. Ett uppfriskande alternativ till mötet med arbetsgruppen eller väninnorna. Tillsammans gör ni behandlingar på er själva och avnjuter grönt te.

Sunlight Hotel & Conference Nyköping Södermanland

Själv har jag varit på Trosa stadshotell, kanonbra, jättetrevligt, bra spa, god mat, nära till Trosa hamn.

/Tomas

Kommentar

Kan japansk Yasuragi (Hasseluden) vara något?

Kommentar

Rekomenderar också Trosaalternativet!

För övrigt fins resturang fyren som är synnerligen prisvärd! varmrätter runt 100 kr.

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Rkomenderar det japanska alternativet med HasseluddenLänk skarpt. Mycket skönt, avslappnande och gott.

T-son

Kommentar

Sandhamn. Men då kanske det blir en liten "omväg"...

Kommentar

Skepparholmen ska vara nån form av spa, men jag har ingen aning om hur det är eller om det går att lägga till med egen båt. ?:? Kolla in på www.skepparholmen.se

Kommentar

Beror på vad du (frun) prioriterar. Trosa är mysigt och gulligt och har två-tre restauranger som är helt OK. Även korv- och strömmingsmoj för vickning!

Om det är just spa som ni letar, kan även jag rekommendera
                Yasuragi (Hasseludden). Min fru är galen i det här stället och brukar åka dit med sina polare för att få konstiga och dyra massager. Vet inte hur det är att lägga till med båt.

Sandhamn är väl knappast avslappnande...

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Jag röstar för Nynäs Havsbad (med reservation för stavningen). Konfererade där med jobbet i höstas, och det var verkligen kanonbra! Badanläggningen är helhäftig - och restaurangen mycket bra. Går lite åt am. o-kust-stuket. Slå en signal och prata bokningsläge dock, ville ta med frun en helg, och det var heltjockt i vintras...

Annars är Sandhamn kalas! Superfint med nya hotelldelen med pool och bubbelbad. Konferarade där för två år sedan. Bokningsläget är säkert tufft där också. Och lite varning för stockholmare som åkt ut över kvällen i Smugglern med dubbla V8:or. Inte alltid lugnt, stilla och romantiskt i S-hamn en sommarkväll...

Lycka till - bara lite avis - inget flytetyg med segel just nu.

/T

Kommentar

Krogen på Utö lär vara bra fortfarande, även om det var ett tag sen jag var där själv. Mycket folk, men kanske mindre bus än i Sandhamn?

Kommentar

Kanske kan hitta något på konferensanlaggningar.se? Bara ett tips till er som letar fina ställen att koppla av på:)

Kommentar

Nynäshavsbad är jättefint men kolla djupgåendet vid gästbryggan, när vi var där (kom landvägen) verkade det för grunt för en segelbåt

/L

Kommentar

Nynäs havsbad är svaret på det du söker. Klart bästa spa:t jag har varit på och jag och hustrun brukar åka dit en gång per år för att koppla av. Gästbryggan klarar segelbåt och dessutom har du tvärs över viken Nynäshamns segelsällskap där man kan bunkra vatten etc vid behov. Havsbadet ligger naturskönt med varmbad och bastu direkt vid vattnet och utsikt över havet. Restauranten och hotellet är i toppklass.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

ANNONS
                          ANNONS

Working...
                          X