ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Tilläggning i Stockholm eller nästgårds.

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Tilläggning i Stockholm eller nästgårds.

Om man noga tillser att tala med hamnkaptenen på Långholmens segelbåts-sida så kan man ligga vid deras träbrygga.
    Ibland vill de ha betalt ibland inte. Ankra inte. Förtöj långskepps. Se noga till att tala med rätt person och få klara papper! Åker du längre in där viken öppnar sig kan du svajankra och ro i land.

Om du kommer in i viken vid Långholmen. Innan bryggorna på Långh.sidan kan du se en parkbänk i en liten lycka ('Lucka' öppning i det gröna). Där kan du ta naturhamn. Tyvärr går en stenklack ut under vattnet precis vid land. Har du med dig en stadig planka så löser den landstigningsproblemet. Den lägges rakt ut på en stenmur. Nu beroende av båtens storlek så går fören flott ovan stenklacken, men kommer en båt och ger stort svall så kan förens undervattensdel slå i klacken. Fören bör ligga på tryggt avstånd. Masten kan ta i trädgrenar om man glömt att först sikta rätt.
    Glöm inte att promenera runt på Långholmen. Finns denna lugna fina miljö mitt i Stockholm? Otroligt!

Tappström på Ekerö. Vid bron mellan Lovön o Ekerö. Gratishamn. Köpcentrum ett halvt steg bort. Färskvatten då kiosken är öppen.

Örnsbergs båtklubb. Åtti kronor sist jag var där. Svårt att komma ut o in genom grindarna om inte folk finns.

I Sätras hamn kan man ligga en stund. Har för mig att det står något skrivet om det på kajen som är närmast land. Ingen gästhamn men man kan gå/cykla o handla. Har alltid träffat trevligt medgörligt båtfolk där.

Fortsätt in i Mälaren tills du rundar Fantholmen. Två dygn gratis. Färskvatten o mastkran. Ej sopor. Promenera kanske en och en halv kilometer så finns en konsumbutik. Har man cykel tar man sig lätt till köpcentrum i Tappström.

Man ska inte säga A om B förvägras men, jag har en perfekt naturhamn i Stockholm och den behåller jag för mig själv.

Det är bra, behåll den för dig själv!
    Har själv en sådan hamn. Underbar. Jag rekomenderar alla att åka dit. Ligger alltid själv och aldrig en människa inom syn / hörhåll.

Ävn klubbens holme är en sådan pärla. Alla klubbens medlemmar är borta på långsegling när man kommer dit i mitten av juli.

Var dessa ställen ligger?

De ni! :P

Ps. Kan ju rekomendera Sandhamn, Waxholm och Napoleonviken i mitten av juli. underbara små pärlor!

d.s

Nä.. nog med dravel. Bäst att lämna plats åt någon som verkligen berättar positionen på sina pärlor. Fast det borde vara på sin plats med en generell diskussion om
    man verkligen avslöjar dessa ute på nätet ? Gör ni verkligen det? Eller håller ni hårt i era dyrgripar? Har ni några alls?

Kommentar

Det är bra, behåll den för dig själv!
      Har själv en sådan hamn. Underbar. Jag rekomenderar alla att åka dit. Ligger alltid själv och aldrig en människa inom syn / hörhåll.

Ävn klubbens holme är en sådan pärla. Alla klubbens medlemmar är borta på långsegling när man kommer dit i mitten av juli.

Var dessa ställen ligger?

De ni! :P

Ps. Kan ju rekomendera Sandhamn, Waxholm och Napoleonviken i mitten av juli. underbara små pärlor!

d.s

Nä.. nog med dravel. Bäst att lämna plats åt någon som verkligen berättar positionen på sina pärlor. Fast det borde vara på sin plats med en generell diskussion om
      man verkligen avslöjar dessa ute på nätet ? Gör ni verkligen det? Eller håller ni hårt i era dyrgripar? Har ni några alls?[/b]
      Du är fult att inte säga B när man sagt A, så jag önskar att du delger exakta positioner och...... (Skojar).
      Det är svårt att kasta ur sig sina pärlor och man vill inte vara ogin, ty i trånga Stockholm kanske exploaterings-risk föreligger.
      Är du väldigt intresserad kanske du kan få ett PM och jag håller med dig; det är tveksamt om det finns fog för att kasta ut ovanstående på nätet!
      I "min" hamn kan två båtar ligga i bredd och ekolodet säger två meter (minnet) djupt.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

ANNONS
      ANNONS

Working...
      X