ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Storlek på bilder?

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Storlek på bilder?

Vad gäller som maximal storlek för bilder vid inläggning här? Gärna uttryckt i bredd x höjd.

När jag lägger in bilder i de olika forumen jag häckar på brukar jag omvandla bilderna till 800x600

En av mina svärsöner "lurade" in mig på att använda programmet Photo Elf, som skulle va det enklaste och mångsidigt program. Gratis demo kan laddas ner här. PhotoELF: Photo Printing and Editing Software Program - Batch Edit & Print

Har provat många andra program, men alla andra är mycket krångligare - tycker i alla fall jag.

Kommentar

Tackar!

Tack för svar!

Eftersom jag har PhotoShop och är van vid det brukar det bli medlet.

Kommentar

Tycker alla andra fotoredigerinsprogram, inkl Photo shop är så krångliga.

Men det är väl jag som är för gammal för att lära ;)

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Kör med XnView Software - Free graphic and photo viewer, converter, organizer gratisprogram.
          Enkelt och klarar det mesta i bildväg.
          800X600 brukar jag använda de flesta forum "tar emot" det.
          Har man lärt sej ett prog. så är det svårt atta byta.

Kommentar

Hej

För tillfället är max storleken på bilder som laddas upp på forumet 620*280. De får vara max 20000 bytes stora.

Hälsningar
            Patrik N

Kommentar

IrfanView

IrfanView är ett annat kompetent gratisalternativ.

/j

Kommentar

Inte svårt

Ursprungligen postat av toaen Visa inlägg
                Tycker alla andra fotoredigerinsprogram, inkl Photo shop är så krångliga.

Men det är väl jag som är för gammal för att lära ;)

Att ändra bildstorlek är något av det minst komplicerade med PhotoShop.
                Under storlek på bild ställer man bara in önskade värden för bredd och höjd, antingen i
                millimeter eller pixlar.

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Det är nog som Lasse sa; "Har man lärt sej ett prog. så är det svårt atta byta."

Laddade ner det programmet som Lasse hänvisade till en annan gång han länkade dit. Hittade hur man ändrade bildstorleken. (det gjorde jag den gången jag laddat ner programmet också) Det var ganska enkelt. Skulle gissa bara dubbelt så krångligt som på det programmet jag använder.;) Dvs mycket enkelt.

Testade i Photo Shop. Det var betydligt krångligare - dvs många fler moment.

Men visst gick det att göra en sjöbod vid Tångenrännan mindre. 800x600 nån enhet vad katten det nu betyder.

Men som sagt - det mesta är nog en vanesak.

Men nog var en en betydligt skapligare dag när jag tog kortet än idag.

Fast det blåser ju bara 15 till 20 m/sek nu, mot 26 som max vid åttatiden i morse.
                  Bifogade filer

Kommentar

Plåga inte en stackars inlandsboende med sôddena bilder!

Kommentar

Ursprungligen postat av expskipper Visa inlägg
                      Plåga inte en stackars inlandsboende med sôddena bilder!
                      expskipper

Jag är en mycket elak människa - otroligt elak.

Ändå kan jag känna ett uns av medlidande mot er som bor långt från kusten.

Pga denna minimala känsla av medmänsklighet vill jag bara säga;" öppna inte följande länk":D Thallatha: På tio minuter

Kommentar

Ursprungligen postat av toaen Visa inlägg
                        expskipper

Jag är en mycket elak människa - otroligt elak.

Ändå kan jag känna ett uns av medlidande mot er som bor långt från kusten.

Pga denna minimala känsla av medmänsklighet vill jag bara säga;" öppna inte följande länk":D Thallatha: På tio minuter
                        Jag är oxå elak. :p
                        Dina bilder är ok, men de är gamla.
                        Färsk bild från 10 jan 2012.
                        Gefeskärs fyr till vänster.
                        Bifogade filer

Kommentar

Det finns ett viktigt förbehåll, förutsatt att datorn startar, vilket den inte gjorde i morse.
                          Båda bilderna är fina, jag hade en bekant i Kungshamn med en Ockelbo DC 21 först vid Guleskär och sedan vid Fisketången.
                          En tid var han fastboende på berget ovanför, som jag nu har glömt namnet på.
                          Tack för medlidandet, om så bara ett uns!

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
                          ANNONS

Working...
                          X