ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Alla inlägg på en sida

Kollaps
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Alla inlägg på en sida

Vi håller på att testa en funktion som placerar samtliga inlägg på en och samma sida. Det är under bearbetning, men det vore kul att höra om det finns ett intresse för en sån här funktion.

Tills vidare testar vi det bara med inläggen från seglingsforumet.

Om någon är vass på PHP och vill hjälpa till att modifiera funktionen tar jag tacksamt emot
    privatmeddelande.

För att se samtliga inlägg på en sida, klicka här.

Är det här en funktion ni vill att vi jobbar vidare med?

Nej!
    Jag tycker det är bra som det är nu,på det där viset tappar man tråden tror jag.
    Mvh M

Kommentar

Som komplement till upplägget som är nu tycker jag det är bra att kunna få den överblicken, men inte om det ersätter nuvarande visningsupplägg.

Jag hittade massor av intressanta trådar på sidan, kul! :D

Kommentar

Jag tycker det är en mycket bra funktion, men som den såg ut i ditt exempel så var det för liten text + för litet radavstånd. Det behöver snyggas till lite. Men funktionen som sådan är bra.

För ett lyckat exempel på detta upplägg titta påMountainbikesida

Det forumet skrivs det väldigt mycket på så dom skulle kanske behöva ha mer detta forumets upplägg, men för detta forumet som inte är lika aktivt skulle det kunna funka finfint.

/christopher

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Det hade varit mer användbart om början av inläggstexten låg som "title" på länken, så man kunde få en preview när man håller musen över inlägget. Det kräver dock en aning mer php-kodning plus att själva sidan kommer att väga lite mer, så det är väl en avvägning.

Kommentar

Håller med Crips om radavstånd, textstorlek etc. Men annars är det precis så ett forum ska se ut, rakt och enkelt. Gärna med datum och klockslagsmarkering för inläggen så man ser hur gamla de är. Sedan sortering så att senaste inlägget alltid ligger överst.

/Janne

Kommentar

Originally posted by crips@May 7 2006, 21:18
              Är det rätt adress? Jag kan inte se sidan.

Kommentar

Med sortering kan det bli väldigt bra (senaste inlägget först t.e.x))

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Originally posted by Berndt+May 8 2006, 09:22--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Berndt @ May 8 2006, 09:22)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-crips@May 7 2006, 21:18
                  Är det rätt adress? Jag kan inte se sidan. [/b][/quote]
                  Den sidan verkar ha kraschat i några dagar...

I övrigt håller jag med dom som vill ha det så att det senaste inlägget alltid ligger överst, plus att det finns datum och klockslag på varje tråd.

/christopher

Kommentar

Så är det väl nu,sista inlägget först.Jag menar att det kanske blir ex. Jag vill fråga om doggerbankkaminen,jag får exempelvis inga svar.Risken är att frågan förvinner så fort någon annan går in på ett annat ämne.Det kan bli kanske lite rörigt om man frågar om liktydiga saker?
                    Jag vet inte men det här behöver diskuteras.
                    M

Kommentar

Originally posted by Berndt+May 8 2006, 08:22--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Berndt @ May 8 2006, 08:22)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-crips@May 7 2006, 21:18
                      Är det rätt adress? Jag kan inte se sidan. [/b][/quote]
                      Google har den i sin cache här.

Kommentar

Oavsett hur vi utvecklar den här funktionen, kommer det inte ersätta nuvarande struktur. Det handlar snarare om att vi erbjuder en extrasida, där man på ett annat sätt kan få överblick över samtliga ämnen här på forumet.

Med andra ord: den som vill kan använda den nya överblicken, men den som är nöjd som det är behöver inte oroa sig. Och, som sagt, det är under bearbetning, så vi ska snygga till det.

Gärna mer feedback och tyckande kring det här förslaget. :)

Kommentar

Det där låter bra tycker jag,bra med initiativ till förbättringar och att man därigenom kan se till det bästa.Det här kommer att ge upphov till fler förslag och det gäller att plocka ut det bästa. Jag tycker om fendern, som även fler med mig gör.Bra att förändringar först ifrågasätts samt att vi får diskutera fram förslag.
                          På det sättet kommer vi att utvecklas till den bästa av alla forum,
                          med bl.a medlemmarnas egna förslag.
                          Lycka till.
                          M

Kommentar

Nu har vi åtgärdat följande:[list][*]Sidan visas i ordning efter när tråden startats[*]Lite större font[/list]Vi fortsätter fundera på vad som kan göras bättre med funktionen, bland annat vill vi implementera det snyggare på sidan. Så länge kan man förstås använda den här sidan om man vill se seglingsforumets samtliga inlägg på en enda sida.

Tillägg: Nu finns funktionen lättåtkomligt högst upp till höger på samtliga sidor.

Den här tråden låst, till förmån för denna tråd.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
                            ANNONS

Working...
                            X