Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Slut på säsongen

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Slut på säsongen

Jaha, nu ligger masten på hyllan och båten lyfts upp på söndag. Är jag först av er eller? Jag har ett riktigt tvättarbeten framför mig, jag har nämligen inte bottenmålat ännu. Båten levererades så sent så jag ville börja segla på en gång.
    Jag har märkt att den ena vinschen går jättetrögt, är det bara att smörja eller vad ska man göra?

Mvh
    Morgan

Nä, några veckor till får det nog bli i sjön. Vi fick vår båt för precis ett år sedan, och då var det fortfarande sommar. Hoppet om bra seglingsväder som passar med ledig tid överger en inte så lätt ;-)

Beträffande winchen så ska du kontakta leverantören. Mina kontakter med Delphia Yachts har alltid varit mycket positiva.

/j

Kommentar

Ja det är bra att ni tar upp era båtar så att man som vinterseglare kan få lite plats i hamnarna. :rolleyes: Det är nu det börjar gå att segla här på västkusten.

Kommentar

Hej!
        Jag är rädd att jag inte tillför mer utrymme i hamnarna, min båt ligger nämligen i Vättern.
        Anledningen till att jag tar upp båten nu är att jag eventuellt måste ändra (svetsa) båtvagnen och jag vill ha tid till detta.

Ha de!
        Morgan

Kommentar

Vår åkte upp i söndags.. Skönt att ha det gjort i alla fall. Lite grått o kallt är det allt. Visst. Japp. För kallt. Jodå. Jag är inte avis på att ha den kvar i spat'. ;)

Kommentar

Ohoj,
            masten ligger nu på sin vinterplats i skjulet och båten kvar i sjön några dagar till.
            Någon månad till med lite skön off-season-segling ensam på fjärden hade smakat gott men upptagningshelgen är bestämd på klubben.
            Varför är det så låångt till nästa säsong . . men det ska bli kul att snart få skruva fast lite nya grejer :P
            Sail On !

Kommentar

Heh, jag har mastat av två gånger redan i höst. Mastar på igen nästa vecka då jag får fixade spridare så vi får segla lite mer i år än de tre sjömil det seglades i somras i 'stora båten'. Ett tiotal sjömil blev det nog i Fajaken också.

Det har verkligen inte varit en bra säsong, nej. Tur att jag fått gasta på några tävlingar åtminstone.

Kommentar

tänkte på en sak när ni pratar om mast. när jag var i Italien i våras, så hade dom mastarna kvar på sina båtar, fast båtarna stod på land. (vi har ju lite mer snö ioförsig) men fins det nån annan nledning än att det blir svårt att täcka (anledning till att masta av)

Kommentar

CarMan: Den frågan stöts och blöts varenda år utan att få något egentligt svar. Jag mastar av för att chaffisen som kör klubbens gaffeltruck vill det och att det ändå alltid finns nåt pynj att göra på masten. Det tar ändå bara ½-1 timme.

Sök på forumet så får du svar.

Kommentar

Ohoj,
                    beror på - många marinor struntar i avmastning.
                    Bullandö t.ex. har fullt med vertikala pinnar hela vintern.
                    På västkusten är det vanligare att man mastar av - många där har dessutom förbud mot större täckning pga t.ex. utsatt läge för vind.
                    Sail On !

Kommentar

Till helgen bär det av över lör-sön till danska sidan. Ett par helger kvar på säsongen trots allt.

Kommentar

Nejru inte slut på säsongen ännu. Var ute i helgen och seglade i ett folktomt St Anna. Bastu och mörka kvällar i oktober är
                        grejt! Så om man kan, ta vara på säsongen då värmaren går på högtryck!

Planerar åtminstone en tur till, sen kanske man "tvingas" upp. Eller så får vi som förra året. 12,9 grader C i Norrköping i mitten av
                        januari...
                        Bifogade filer

Kommentar

Bildbevis på att det fortfarande är sommar...

Förutsättningarna är bättre än i somras! På bidevind får man pälsa på sig lite mer kanske men annars var det en pikétröja som gällde i helgen. Suveränt!

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

Working...
                          X