ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Vilka båtar har vi här på flerskrov.

Kollaps
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Farrier 25A
    Bifogade filer

Kommentar

Till denna säsong är dock ny fock och stor beställda, det skall bli riktig kul med större och bättre segel som matchar ekipagets kapacitet.
      [/quote]
      Vem fick äran att sy nya segel till henne?

Kommentar

Vem fick äran att sy nya segel till henne?
        [/quote]

Seglen är beställda på GM Sails i Australien via Ulrich på Corsair Sweden. Duken blir "Maxx Aramid Voyager" - Kevlar för god formstabilitet laminerad med Polyester för bättre livslängd (UV, slitage och fladder).

Kommentar

Dragonfly 920 Extreme som vi är supernöjda med. Men det är mycket mer power än den F-27 vi hade tidigare, så vi är fortfarande lite chicken när det brallar i. Har också märkt svårigheter att gå över stag när det blåser mycket. I år har vi därför beställt ett tredje rev istoren och en ny, mindre fock - vi vill ju kunna komma hem även om det dyngar på...

Den stora fördelen med vår nya båt jämfört med den gamla tycker vi är:
          Ordentlig sprayhood som enkelt kan kopplas ihop med supstugan.
          Vridbar motor - ihopkopplad med rodret
          Centerbord istället för sticksvärd - om man skulle smälla på...
          Tofflor med slät översida = enkla att gå på, hela vägen fram - bra för tilläggning
          Mycket fin inredning
          Separat toalettutrymme med en dörr så att man kan stänga om sig
          Enkelt att bädda salongen till stora, härliga kojer
          Alla kojer i samma utrymme - Corsair har separat akterhytt som kräver sittbrunnstält - som inte fanns...

Efterföljande sticksvärdsdebatt flyttad hit /Herr Moderator
          Efterföljande prisdebatt flyttad hit /Herr Moderator
          Bifogade filer

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Nielsen 35 One-off, beating in 20-25kn true, current with wind, doing about 13kn.

pogo
            Bifogade filer

Kommentar

Har en Dragonfly 920 Racing från 2000

Hej.
              Jag seglade hem en Dragonfly 920 Racing från Norge nu i Juni. Den låg i Fredrikstad och vi seglade till Stockholm på sju dagar. 700 sjömil eller så (675 rakavägen). Tyvärr fick vi bara motvind och bleke. Helt otroligt. Tre kuster och tre vindar, sydlig, ostlig och nordlig, men soligt var det. Lägger inga bilder här men ni kan kolla på http://trimaran.blogg.se.

Vi fick en hel del riktigt fina bilder på vägen.

Trimaster: Hoppas att ni fått lite kul segling med Seaonen. Den var fin. Såg den ju på prova på dagen vid Gåshaga. Tack för inspirationen. Var faktiskt och provseglade din gamla i Danderyd men det fick bli lite mer komfort och lite mindre maxad segling. Vi gjorde i alla fall en sjutton knop eller så vid ett par tillfällen på hemvägen från Norge. De två tillfällen då vi faktiskt hade halvvind!

/T

Kommentar

grattis, hoppas vi inte möts i stäket!

Kommentar

Grattis!
                  Hoppas ni får en trevlig sommar.
                  Men visst är det en "stallkamrat" (annan 920) som ni kallar 800 i bloggen??

T-son
                  Last edited by t-son; 2008-06-28, 23:40. Anledning: La in bilden

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Kan vara så.

Jo det kan så vara. Det var de andra grabbarna som zomade in den på håll.
                    Det är nog en 920 Cruising, (heter den väl). Det är rätt många personer sittbrunnen.

Kommentar

Det går nog bra. Jag brukar dra in "farledspontonen" och den andra kan man ju nästan köra upp mot land. Då tar vi inte mer plats än de blyfraktande lutbåtarna:-)

Kommentar

(Klicka på bild för att få den större)

Hobie Cat 16 som inköptes för några dagar sen, riktigt rolig båt!

Kommentar

Fick min Corsair Sprint 750 i fredags. Seglade i helgen i Stockholm, men den hör hemma i Göteborg.

/Per
                          Bifogade filer

Kommentar

Formula 18 närmare bestämt en Capricorn har jag haft!

Apropå bildstorleken någon här har lagt upp kan jag bara citera förra årets svenska mästare i F18 "Alla F18-seglare är dumma i huvet";-) med tillägget "även jag själv":-D

Kommentar

Jag hadde en DaCapo 20 några år, men nu mer är den utfyllnadsmaterial på en soptipp :mad:
                              Med väldans mycket optimism och flyt, seglar jag en fyrameters trimaran 2010... eller när den blir klar.. (om den blir byggd?). Fram till dess "seglar" jag den innan jag somnar, varje kväll ! :blush:

Kommentar

Hej!
                                Jag är ny på forumet men tror att det kan vara vettigt att i alla fall representera vår båt här eftersom det verkar vara ett av de större flerskrovs forumen i svergie?
                                Hade tex varit trevligt om vi hamnade på samma tävlingar så att vi kan jämföra oss med andra multihull båtar!

anyway vi seglar Catri27 "Blade runner"
                                Kolfiber bygge hela vägen igenom och går som bara den. Vi har tyvärr haft lite otur med konstruktionen som har en tendens av att gå sönder(!). Det är därför vi bara dykt upp på bornholm runt de senaste åren.
                                Ska även försöka införskaffa lite nya segel till säsongen 2010 så jag ser självklart fram imot en härlig sommar med fina seglingar.

så förutsatt att allting blir reparerat så ses vi i simrishamn hoppas jag!
                                kan vara värt att nämna att reparationerna från förra årets bornholm runt har försenats grovt eftersom båten blev stulen(!)

Vi kommer även plocka upp en begagnad 49er nu i veckorna så vi har något att göra tills blade är segel klar igen.

Diskuterar gärna båda båt klasserna om någon har några funderingar.
                                //Dag Gustafson - LBSK (Lomma)
                                Last edited by Dag; 2010-03-30, 14:39.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
                                ANNONS

Working...
                                X