ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Powertrim/drevlyft till 250 drev

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Powertrim/drevlyft till 250 drev

Hej är ny på detta med inombordare och i ena handen har jag ett 250 drev och i andra handen en elmotor som förmodas vara till drevlyft/power trim vad det nu kallas... ;) finns det någon bra hjälp att få för att montera? enligt förra ägaren är det "bara" att sätta ned kolven och skruva fast den. ...kan det vara så enkelt? på elmotorn finns det 4st el anslutningar och jag misstänker starkt att man behöver koppla in dessa ;) men hur? dessutom sitter det ju en spärr som hindrar drevet för att åka upp, kan kolven hindra det?
    tacksam för alla former av hjälp!
    /Uffe

Tjena,

Jag har själv ett 270-drev och har egentligen inte koll på 250-drevet, men det kanske är samma lösning.
    Om det inte suttit en drevlyft på skölden tidigare så sitter det en bricka som jag har för mig att man skruvar bort från utsidan. Tror den sitter med två skruvar.

Är det så att den inte haft drevlyft tidigare?

En lös elmotor räcker i så fall inte. Men det kanske du inte menar heller? Du måste ju ha hela enheten med en stång som trycker på drevet genom sköden. På punkten på drevet som stångens tryckplatta träffar (översta punkten på drevet) så sitter en annan stång som manövrerar spärren (som du talar om) samtidigt som den trycker upp drevet.

Sen måste du ju ha elhärvan (inkl stömbrytare till instrumentpanelen)

Jake

Kommentar

Jopp den har haft drevlyft och nu är lyften återmonterad, men jag saknar nog den andra "stången som manövrerar spärren", switchen är fixad och ska kopplas in ... dock snackade någon om reläbox och reläer och det har jag inte, men jag gissar att jag kan jacka in motorn direkt på batteriet och köra utan reläer.
      /Uffe

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
      ANNONS

Working...
      X