Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Nissan 40HK

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Nissan 40HK

Hej!

Som titeln så har jag en Nissan 40HK sittandes på min båt. Fick båten som renoveringsobjekt osv,
    1) Farfar min tog bort termostaten (?!) Därför att motorn inte fick kylning, han ansåg att problemet satt i den. Jovisst gjorde det, men nu måste man ha luft i kylkanalerna för att kunna dra igång motorn, med andra ord, motorn fick för mycket kylning för att orka starta. Fick aldrig runt startmotorn. Bara tjöt, hade inte kraft nog att dra runt motorn..
    2) När vi väl fick igång den (ryck) så gick den hur fint som helst, åkte ut från klubben och kollade vad motorn gick för. Drog på fullrulle ut på fjärden. Sen rassla det till och neutral-växeln slog i så motorn bara stog o varva. Nog om det, När vi börja undersöka motorn. Så upptäckte vi 2 sprickor bakom propellern, I själva goddset under bulten. som att den gått av. Och propeller samt axeln är glapp. Hittils har två styckna sakt- "Köp nytt växelhus, inte nödvändigt med nya drev" "Ny motor, inte värt att hålla på"
    Nu vill jag därför höra era åsikter om det hela. Ska man skrota motorn och hitta nytt eller kan det finnas en ljusning i det hela.:confused:
    Och nej, har inte plockat isär ännu, ska göra det imorn då vi tyckte det var för sent att hålla på.

Tack på förhand !:cool:
    Last edited by Tastyandy; 2010-07-19, 01:39. Anledning: Stavfel -

Sådär.. Efter att bara kikat in i "propeller huset" Det utrymmet som axeln är i, är dreven trasiga.. Så nu känns det mer lönt att söka ny motor istället för att reperera skadorna..
    Tack iallafall.
    Hej!

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Working...
    X