ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

propeller till smiler 500

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• propeller till smiler 500

tjena, vilken propeller ska jag ha på min smiler 500?motorn är en mercury 50hk 4-takt från 00 eller 01.
    just nu sitter det en alu propp på, jag får nästan inget stävlyft alls med den och det går bara 28 knop:(
    nånting måste ju vara fel då?stigningen på proppen är 12' men jag vet inte vad jag har för varvtal på motorn för varvräknaren är död:(båten överplanar vid maxgas och vobblar när man är själv i båten, det blir nästan ingen skillnad om jag trimmar ut eller inte:huh:så vad tror ni om nån 4-bladig rf?vill ha mera stävlyft och fart:)

Tja.

Laga varvräknaren eller köp en ny ?

Prova en propulse ?

Specifiera mer vad du menar med "stävlyft" och vad du behöver det till ..

/ Victor

Kommentar

blir en ny varvräknare:)får se när jag lyckas skaffa en:D
      propulse är jag lite lätt alergisk mot efter vad jag läst om dom här på fendern:p
      med stävlyft menar jag att jag vill ha upp stäven mera ur vattnet när jag kör.känns som att vobblingen orsakas av för mycket stäv i vattnet men jag är inte helt säker:eek:
      vad tror du om den här proppen:Trophy Sport | Propellers | Mercury Marine

Kommentar

Varvräknare kan ju vara bra att ha ifall du vill maximera dina prop-inställningar..

Du kan ju inte basera ditt propellerköp efter " vad du hört " på ett forum .. det får du faktiskt prova ut själv.

Sen kan du ju ställa efter vad du vill ha, toppfart eller acc, på dina 50 kusar.. så jag jag har ganska goda erfarenheter av propulse .. tyckte de funkade schysst.

"stävlyftet" justerar du ju med din tilt. Sen behöver inte 50 hästar lyfta stäven så mycket beroende på din viktplacering osv osv det får du väl också testa själv, vad väger sakerna ombord osv..

Det är lite oklart när du skriver att " de känns " som om vobblingen beror på det. Ta reda på vad det beror på o jobba därifrån..

Kommentar

• ANNONS ANNONS

har alla tunga saker längst bak i båten, nästan tomt i fram:)körde en sväng i dag, toppade 30,1gps knop och då gick den ganska stadigt:mellow:men vobblingen kan kanske bero på att motorn sitter lite hissad(1cm ungefär)?
          forum kan ge väldigt mycket bra information och tipps:)det jag läst om propulse är både bra och dåligt men det verkar inte vara nån fart propp direkt:Dmen visst den funkar säkert bra men jag köper hellre en propeller av nått starkare material än plast.

Kommentar

propulse kam du skippa
            fyrbladig funkar inge vidare på så små motorer
            så köp en 3badig rf på drev.se så för du bra hjälp

Kommentar

tror att jag har en varvräknare till din motor

Kommentar

Kollade lite på drev.se och dom verkar ju ha fina proppar:)men jag måste ju veta varvtalet på motorn innan jag köper nått så om du har en varvräknare som passar så är jag intreserad.

Kommentar

• ANNONS ANNONS

sådär :) har köpt en stilleto triad från drev.se nu med 14" stigning^_^ va precis ut och testade lite, 37,1 på topp i medvind:D vobblade bara lite då:)men varvräknare har jag inte än men det kommer troligtvis innförskaffas i veckan:)

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
                  ANNONS

Working...
                  X