ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

MD7A byttes med MD7B - seilbåtdrev 110S problem

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• MD7A byttes med MD7B - seilbåtdrev 110S problem

Min 30 år gamle saltvannskjølte MD7A (s.nr. 31610) er i ferd med å byttes ut med en overhalt, noe nyere MD7B (s.nr. 35578) påmontert Martec ferskvannskit. So far so good.

Den gamle er tatt ut, men jobben med å få på plass den nye møtte kjapt veggen: Overgangstykket mellom seilbåtdrevet og motoren manglet, og det gamle fra MD7A-en passet definitivt ikke. Dessuten sitter det bare en skive med skruehull på akslingen til MD7B-en, ikke alt det som skal gå i inngrep med seilbåtdrevet. (Beklager manglende motortermer - jeg researcher, mens naboen i båthavna skrur...)

Så langt jeg har klart å finne via volvopentastore.com så er mellomstykket 'out of production'.

Noen som kan bidra med løsning/kreative tips til hvordan jeg skal komme meg ut av uføret?
    Last edited by norwave; 2011-05-25, 08:17.

Md7b = 120s?

Hvis andre kommer borti samme problemstillingen:

Det finnes visstnok ingen løsning på kombinasjonen MD7B og 110S-drev. MD7B krever et 120S-drev, så jakten er igang (med napp, venter på endelig bekreftelse).

Hvis dette mot formodning ikke stemmer, vil jeg gjerne ha svar her prompte.

Kommentar

AB Drevia i Lysekil

Ställ frågan på dess forum, Maila till dem eller ring och tala med dem. Fredrik tror jag en av killarna som kan en hel del heter.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
      ANNONS

Working...
      X