ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Problem med Yamaha 20hk

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Problem med Yamaha 20hk

Hej
    Har en liten buster med en Yamaha 20DEO från 1989.
    På tomgång och låg- till mellanvarv går motorn oroligt och stannar titt som tätt.
    Chokar man nedre cylindern så går den upp lite i varv och går renare men chokar man den övre så dör den efter några sekunder.
    Om man lyckas komma iväg och dra på så går den dåligt upp till ett visst varv, sen rycker den till och går bra, båten gör då ca 20 knop.
    Misstänker att den bara går på övre cylindern på låga varv och mellanvarv, men när den kommer upp i högre varv så går den på båda,

Har kört i vattentunna på land och körde då en cylinder i taget genom att koppla bort tändhattarna och köra ett stift utanför motorn.
    När man kör på den övre så går den som när båda är inkopplade. När man kör på den övre så går den nästan inte få igång alls.

Jag har bytt membran i bränslepumpen och den går inte bättre om man pumpar med blåsan, därför utesluter jag bränslepumpen.
    Har lossat reedventiler och visuellt så ser jag inget fel på dem, inga böjda blad och inget som fastnat.
    Har även provat att swapa tändspolarna mellan cylindrarna. Ingen skillnad.

Så min hypotes är att den bara går på övre cylindern på låga varvtal, och på båda vid höga varv.

Jag vill tro att nedre cylindern får brist på bränsle av någon anledning.

Någon som har något tips på vad det kan vara?

MVH Andreas

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
ANNONS

Working...
X