ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Tomgångsproblem 2 takt Suzuki DT 6hk

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Tomgångsproblem 2 takt Suzuki DT 6hk

Köpte en beg Suzuki DT 6hk som inte fungerar på tomgång. Den startar lätt och fungerar bra på mellan till fullgas men så fort man drar ned gasen dör den. Har kollat bensintillförsel, bytt tändstift. Nu tänkte jag plocka bort förgasaren och rengöra den. Finns det några andra tips? Finns en sekvens på youtube där den dör https://www.youtube.com/watch?v=1Av2kuBESx4

Har även klippt ihop i från servicemanual och delar för att läsa igenom för att få tips. https://dl.dropboxusercontent.com/u/...20service.docx

Tips tas tacksamt emot

Hej larsblixt! Jag ser inte att du kontrollerat lufttillförseln. Innan du ger dig hän till rengöring av förgasaren föreslår jag att du rengör luftfiltret. Det kan förhoppningsvis bespara dig en massa tid. Förhoppningsvis går den sen till och med bättre i fullgas och halvgas som du skriver.

Kommentar

En mycket konstig sak är att det inte sitter något luftfilter och när jag ser på sprängskisserna verkar det inte finnas något vilket är underligt tycker jag.

Kommentar

Ja där fick jag för att jag var lite för snabb med att skriva luftfilter... Det stämmer ju att en hel del utombordare inte ens har luftfilter – har modellen "luftbox"/"luftlåda"?

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Nej raka rör in till förgasaren se bild.

Kommentar

Jag tror du är rätt på det med att rengöra förgasaren. Jag får lägga mig platt. Hoppas att någon kan komma med bra råd, särskilt som du sammanställt ditt problem så tydligt och delat med dig av manual. Det finns ju ingen nackdel med att rengöra den. Hoppas allt går bra!

Kommentar

Köp en flaska Red Line SI 1 i någon biltillbehörsbutik, häll ett par dl i tanken
              och kör någon timme. Funkar det inte sedan så har du i alla fall eliminerat
              oxid i tomgångskanalerna.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
              ANNONS

Working...
              X