Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Defekt Drevlyft - 280DP-drev?!

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Defekt Drevlyft - 280DP-drev?!

Hej alla,

Har en gammal Fjord Weekender 21" med motorn Volvo Penta AQ211A med ett 280DP-drev.

FELBESKRIVNING:
    Under slutet av förra säsongen märke jag att när jag ibland körde på marschfart (ca 23 knop) så fick jag justera drevets lutning/tiltning lite då och då då lutningen inte stannade på "-2" som jag ville ha den utan den gick ibland ner på "-4".

Nu när jag var ute i förra veckan lade drevlyften av helt efter att jag fått justera den (enligt ovan) vid några tillfällen och när jag försökte höja eller sänka den så hör jag ett mekaniskt "klickljud" varje gång jag trycker på knappen för att antingen höja eller sänka drevet.

FRÅGOR:
    - Är det någon vänlig själ som har någon idé om vad problemet kan vara? Verkar ju som reläna fungerar eftersom jag hör "klickljud"...
    - Om det är motorn till drevlyften som gått sönder - är det någon som vet vad en ny kostar?
    - Vad kostar en ny?
    - Finns det annat alternativ? Piratkopia (Kina) eller annat märke?
    - Tror ni att det går att laga när båten är i sjön? Det ligger i nu eller behöver det vänta tills efter säsongen? Vilket innebär att man får köra lite lugnt i sommar...

Tacksam om någon vänlig själv kan komma med lite input

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

Working...
X