ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Yamaha F115 -04 - Felkod 29

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Yamaha F115 -04 - Felkod 29

Hej! Har en Yamaha F115 från 2004 med ca190h gångtid.

Den har på senaste tiden börjat indikera med motorsymbolen på varvräknaren. Den ger sekvensen 4/9 (blinkar 4ggr, uppehåll 2 sekunder, blinkar 9ggr, uppehåll 5 sek osv). Det betyder vad jag förstår felindikation på insugstrycket - Felkod 29. Den har inte varit uppkopplade mot dator (vet inte om det finns mer info att hämta där?)

Det uppstår efter ett par minuter då man ligger över 3000rpm.

i övrigt fungerar/levererar motorn som den ska med kraft och prestanda. Detta med ett undantag. Efter att jag kört på lite högre varv (4500rpm i 20 min) härom dagen började den gå på 3 cylindrar. Det gick dock över efter 10 minuter och allt var som vanligt igen.

För info så byttes kamremmen och impellern vintern 17-18. Olja och filter varje år. Tändstiften har ett par år på nacken.....

Nu till frågan.
    1. Vad kan orsaka felindikationen och kan det skada motorn? Kan jag felsöka mera?
    2. Kan misständningen/3cyl problematiken ha med det att göra? (har kollat vattenseparationsfilter och det var ren bensin i det).

Har inte lyckats hitta något om Felkod 29 i tidigare trådar men ber om ursäkt om jag missat något.

mvh Carl-Fredrik

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

ANNONS
ANNONS

Working...
X