ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Fråga ang Mercrusier 5,7l

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Fråga ang Mercrusier 5,7l

Som rubriken så gäller frågan Mercruiser 5,7..

Jag har haft några småproblem med min båt men som nu börjar reda upp sig men jag har ett litet ? kvar..

När jag ska ge på full gas så suckar motorn till 1-2 sekunder för att sen börja varva upp

och ja har sökt och läst lite och det verkar som om det kan beror på accpumpen i förgasaren.

kan det låta troligt ? kan man renovera bara den eller måste man ta bort hela förgasaren och göra en hel renovering ? eller kan tom bara vara nån inställningsgrej ? (4 port förgasare)

// Johan

Några tankar: Vid full gas så skal förgasarspjäldet öppnas och accpumpan sprutar bensin ned i insuget.

Inställning: om spjäldet inte har öppnat och du får acc sprutan för tidigt "drunknar" motoren. Ville vel upplevas som nogot mer reduserat varvtal och inte som ett suck.

Ingen acc: Om inte tillräccligt bensin sprutas inn och spjäldet öppnar för luft, får du för lite bensin - det blir mer enn kort väntan innenn det rycker iväg.

Med fyra gasare kan det vara lite osynkront med lite skilnad på vad som håander på varje gasare - da får du ochså lite sånt som du beskriver. Tänk en gasare är ok och vill ge aks - nogra hänger lite efter, en får för mycket bensin. I sum blir det både suck och konstig acc.

Kolla tändstift och kolla om dom har samma utseende. Ska vara rena och lite brunfärg. Om dom är olika så är det synk mellan förgasarne.

Du kan titta på gasarne i insuget och kolla om det kommer en sprut bensin när du ger gas - (med motoren avslagen). Det kan ochså ge lite info om vad som är problemet.

Lycka till!
    Alfa^2

Kommentar

Leta efter "Kent" eller hans alias "the Judge" på nätet.
      Han finns på några motorforum och är bra på förgasare,
      särskilt Rochester.

Kommentar

Tack för era svar.. Kommer pröva rengöringsmedel nu sen renovera den i vinter..

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Måste meddela att jag har hittat felet på min motor :o det var en tändkabel som inte satt på sin plats :D

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
          ANNONS

Working...
          X